Раніше у своєму інтерв'ю ZN.UA глава правового комітету Андрій Костін заявив про опір фракцій (крім СН) внесенню до порядку денного комітету невідкладного президентського закону про ліквідацію ОАСК. Але чи тільки справа в позиції членів комітету? Чи збігаються публічні й непублічні сигнали самої Банкової або ми все-таки спостерігаємо за договірними матчем?
Редакторка відділу політики Інна Ведернікова під час інтерв'ю з главою комітету нагадала йому про те, що влада продовжує використовувати ОАСК в своїх інтересах. Мова про ексдетектива НАБУ Карєєва, який не пройшов конкурс та колись за допомогою ОАСК вже успішно судився з директором антікорбюро Артемом Ситником. Карєєв подав у ОАСК черговий позов. Вимога проста: визнати конкурс на главу САП протиправним і скасувати рішення. Наноситься прямий удар по порядку проведення конкурсу, де як раз і закріплена ключова роль міжнародних експертів. У результаті «правильного» рішення ОАСК може бути «знесений» весь конкурс.
Плюс - кейс НАЗК/Вітренко. Прем'єр Денис Шмигаль подав позов - в ОАСК (!) - з вимогою скасувати розпорядження НАЗК про незаконне призначення Вітренка главою НАК «Нафтогаз України».
На думку журналістки, сигнали очевидні: ОАСК потрібен владі. Умовний Вовк потрібен Банковій. «Якось не сходяться пазли, Андрій Євгенович», - резюмувала Ведернікова.
«Вони зійдуться. Якщо я вірю в законопроєкт президента, я не можу дозволити, щоб він не пройшов комітет. Однак на нас чекають серйозні засідання, на предмет усіх трьох законопроєктів - по ВККС, ВРП і ОАСК», - заявив Костін.
Водночас глава комітету розповів, що після успішного голосування за внесення президентського законопроєкту до порядку денного, де «слуги народу» взяли більшість, депутатами в ході обговорення законопроєкту було поставлено цілком справедливе запитання: а чи не утруднить ліквідація ОАСК доступ громадянам до правосуддя?
«Адже ми розуміємо, що крім своєї унікальної юрисдикції (ОАСК займається розглядом справ, пов'язаних з діяльністю органів державної влади), він розглядає достатню кількість справ як будь-який інший суд, - уточнив глава комітету. - Ми запросили статистику і з'ясували, що в ОАСК зараз працюють 48 суддів, які розглядають близько 30 тисяч справ. В Окружному адміністративному суді Київської області, куди тимчасово (до створення іншого адмінсуду Києва) передадуть справи ОАСК, 10 тисяч справ розглядають 22 судді. А ми пропонуємо додати їм ще 30 тисяч? При тому, що за законом, всі ці справи починають слухатися заново?».
Більш того, щоб створити новий суд, потрібно прийняти закон про ВККС. Тому що тільки ця комісія може виробляти конкурсний відбір у новий суд.
«І якщо навіть ми оперативно приймаємо закон. Тобто при найкращому розкладі новий суд ми отримаємо не раніше наступного літа. І знову обладмінсуд повинен буде передати новому суду справи ОАСК, які вже почав слухати заново. Для того, щоб новий суд зробив третій захід у слухання. Це про доступ громадян до правосуддя», - переконаний Констітн.
Однак Костін, підтримуючи законопроєкт і позицію президента, вважає, що доступ до правосуддя це не про те, як зайти в суд і подати позовну заяву. Це про справедливе рішення суду. І саме таку мету переслідує президент у своєму законопроєкті.
Детальніше читайте в інтерв'ю Інни Ведерникової з главою правового комітету Верховної Ради Андрієм Костіним.