Державне підприємство "Антонов" змушують побудувати для української армії три літаки Ан-187 мінімальної комплектації, при цьому кошти на це компанія повинна знайти самостійно. Експерт та оглядач, автор та власник Defence Blog Ділан Малясов вважає, що такий контракт неможливо виконати.
"Офіс президента поширив анонс і прес реліз про контракт на нові Ан-178, але в реальності виявилося, що президент знову виступив у ролі весільного генерала і ніякого твердого контракту немає, а підписаний лише якийсь меморандум (напевно вже тисячний меморандум) з планом дій, в якому зазначено про подальше продовження робіт із закупівлі трьох нових Ан-178", - пише Малясов на своїй сторінці в Фейсбук.
Експерт пояснив, що у "меморандумі про контракт" було обрізано вартість бортів, через що сталося обнулення по комплектації.
"Тобто літаки будуть представляти із себе звичайні транспортники з розширеним функціоналом замість просунутої військово-транспортної версії з додатковим спеціальним обладнання для транспортування і десантування вантажу, навігації, систем автоматичного виходу на задані точки десантування та забезпечення штурмових операцій в темний час доби. Ні про який аналог C-390 (військовий транспортник від бразильського концерну Embraer, - Ред.) або ж С-130J (транспортник США від Lockheed Martin, - Ред.) навіть мови не йде", - пояснив експерт.
Військові заявили, що у них коштів немає, проте "Антонова" змушують дати три борти з мінімальною комплектацією у відповідності до меморандуму, під який будуть взяти кредитні кошти держкомпаній.
За 10 років держпідприємство "Антонов" побудувало 10 пасажирських літаків сімейства Ан-148 і Ан-158, побудовані середній транспортний літак Ан-178 (злетів у 2015 році) і літак-демонстратор Ан-132Д (злетів у 2017 році). У планах з 2023 року вводити в експлуатацію 12 літаків АН-178 щорічно.
За словами директора підприємства, роботу "Антонова" потрібно умовно розділяти - до 2014 року і після 2014 року.
З початком російської агресії, з 2014 року, російські комплектуючі поступово почали заміщати на деталі частини корпорацій США і країн ЄС. І цей процес, втіленням якого є літак АН-178, триває досі.