Голова Державної служби якості освіти (ДCЯО) Руслан Гурак, виступаючи на фестивалі освіти «Вчителі майбутнього» у Львові, назвав головні принципи подолання освітніх втрат, яких Україна зазнала не лише через війну, але й разом з усім світом через пандемію ковіду. Його слова наводить операційна директорка громадської спілки «Освіторія» Анна Сидорук у статті «Як Україні долати освітні втрати».
Ключові принципи подолання освітніх втрат за версією голови ДСЯО:
1) мотивація не лише учнів, а й вчителів, директорів шкіл, керівників органів управління освітою, батьків дітей;
2) уніфікація інструментів оцінювання на загальнодержавному рівні;
3) трансформація методів і підходів. «Більшість шкільних команд роблять вигляд, «що проблема вирішиться сама по собі», але це не так. І ми не зможемо вирішити проблему з освітніми втратами, якщо робитимемо вигляд, що нічого не відбулося. Маємо знайти інші підходи організувати освітній процес з урахуванням всього, що відбулося», – каже Гурак.
4) Синергія і готовність об'єднатися навколо цього питання всім – органам влади, громадським організаціям, вчителям і директорам шкіл, батькам учнів.
В «Освіторії» зауважують, що нинішня криза в освіті – найбільша за 100 років, і не лише в Україні.