Літо — пора не лише для відпочинку, а й для розвитку професійних навичок. Професор кафедри комп'ютерних наук та інформаційних технологій факультету прикладних наук УКУ Олексій Ігнатенко та перший проректор УКУ Ярослав Притула у статті "Феномен літніх шкіл, або Наука про дані для молодих учених" розповідають про вагому роль літніх шкіл у розвитку та успіху молодих дослідників.
Автори статті наголошують, що літні школи дають змогу не лише здобути знання, але й можливість молодим вченим спілкуватися з колегами з різних сфер, що сприятиме налагодженню співпраці та нетворкінгу. Це в подальшому може допомогти науковцям створювати спільні дослідницькі проєкти.
"Зазвичай літні школи включають і лекції, й практичні роботи, спрямовані на розвиток наукової комунікації та креативності. Набуття цих навичок має вирішальне значення для успіху в науковій кар’єрі", - йдеться в повідомленні.
Притула та Ігнатенко заявляють, що у таких школах молоді науковці можуть дізнатися від досвідчених дослідників про найновіші методи досліджень і тенденції, наукові розробки. Співпраця, зокрема з іноземними старшими дослідниками, забезпечує цінне наставництво, а також демонструє успішні рольові моделі молодим вченим, допомагаючи їм орієнтуватися у викликах академічного середовища, розвивати кар’єру та формувати власні напрями досліджень.
"Не обов’язково, але часто літні школи об’єднують дослідників із різних галузей, заохочуючи міждисциплінарну співпрацю та "перехресне запилення" ідей. Таке знайомство з різними перспективами дає змогу виробити спільну мову між представниками різних галузей і часто приводить до інноваційних дослідницьких підходів", - стверджують науковці.
Автори наводять приклад наукової літньої школи — Львівську літню школу з наук про дані/Lviv Data Science Summer School.