UA / RU
Підтримати ZN.ua

Замість "Магістральних газопроводів України" НАК пропонує створити нового оператора ГТС

Якщо передати функції оператора ГТС "Магістральним газопроводам України", то остання успадкує всі боргові проблеми "Укртрансгазу".

В НАК "Нафтогаз України" ініціюють створення нового оператора газотранспортної системи України (ГТС), але це має бути не ПАТ "Магістральні газопроводи України".

"Не знайшовши союзників в уряді, правління НАКу заявило, що створювати нового оператора ГТС треба, як і написано в постанові Кабміну. Але тільки це має бути вже не ПАТ "Магістральні газопроводи України", яке, на думку НАКу, автоматично успадкує всі боргові проблеми "Укртрансгазу", а нова компанія. Таку пораду "Нафтогазу" дала і PricewaterhouseCoopers Polska Sp. z o.o., що стала за 341,2 тис. дол. радником НАКу з управління проектами відділення діяльності з транспортування газу до кінця року. 9 червня між НАК "Нафтогаз України" і PwC Polska Sp. z o.o. було підписано відповідний договір", - пише автор.

Початковий етап змін – створення філії у "Укртрансгазі", що підготує грунт для нового повноцінного оператора ГТС.

"За задумом ініціаторів, процес відділення ГТС і створення нового оператора має складатися з чотирьох основних кроків. Причому перший з них - формування основної команди оператора ГТС - має завершитися у вересні-жовтні 2017 р.(див. рис. 1 на сайті DT.UA). Передбачається, що основна команда майбутнього оператора ГТС сформує підкоманди, які визначатимуть форму основних складових діяльності такого оператора. А саме: технічна команда, IТ команда, команда зі стратегії та регулювання, комерційна, юридична, фінансова й команда з підтримки", - зазначає автор.

Автор вважає, що зі створенням нового оператора ГТС "Укртрансгаз" не ліквідують, хоча компанію очікують кординальні зміни.

"Очевидно, керівник НАКу все ж таки пояснив, що зі створенням нового оператора ГТС "Укртрансгаз" не ліквідують (див. рис. 2 на сайті DT.UA). Але зміни очікуються серйозні, що неминуче спричинить і скорочення співробітників. Проте не всіх і не відразу", - ділиться думками автор.

Досвід польської компанії PGNiG свідчить, що можливо відділити транспортування газу від "Нафтогазу" та з часом створити самостійного оператора ГТС.

"Прикладом відділення транспортування газу та формування самостійного й ефективного оператора ГТС часто називають польську Gaz-System, яка з 2004 р. почала відділятися від материнської компанії PGNiG. Сьогодні це повноцінний оператор ГТС (див. рис. 3 на сайті DT.UA)", - констатує автор.

Детальніше про створення нового оператора ГТС читайте в статті Алли Єрьоменко "Камінь спотикання - ГТС" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".