UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЄБРР вимагає реформувати управління "Нафтогазом" для видачі нового кредиту

Першими вкинули цю кулю ті, хто формував Коаліційну угоду ... Тепер ЄБРР вимагає виконання цієї умови, сказав глава "Нафтогазу".

Стратегічні напрями реформування Наку включають чотири основних аспекти: створення ефективного ринку природного газу за європейським зразком; безпека поставок: диверсифікація, інтеграція з ЄС, відносини з РФ; операційна ефективність: прозорість, боротьба з корупцією, впорядкування фінансів; газова незалежність України. На думку топ-менеджерів "Нафтогазу", досягти успіху в реалізації вище зазначених напрямків неможливо без двох основних компонентів - лібералізації цін на газ і переходу на адресні субсидії реформи корпоративного управління.

На запитання кореспондента ZN.UA про запропоновані командою НАК зміни корпоративного управління, в держкомпаніях або з частиною держкомпаній, насамперед у самому "Нафтогазі", чому в аудованому консолідованому звіті НАК присвячує окремий розділ (це стосується і інших держпідприємств), і категоричного несприйняття цієї стратегії і тактики Міненерговугільпромом, так як вона ставить міністерство і в принципі Кабмін поза операційних діяльності держкомпаній і про те, наскільки вони чинять опір цьому, голова правління НАК "Нафтогаз України" Андрій Коболєв відповів:

- Перше. Пропонує такі зміни (у корпоративному управлінні - ред.) не команда "Нафтогазу". Першими вкинули цей шар ті, хто формував Коаліційну угоду. Ми теж сказали тоді, що принципи корпоративного управління OECP - це було б непогано... Але наполегливі люди з ЄБРР та інших інвестиційних структур теж взяли Коаліційну угоду, вивчили його і сказали, що ми вам наймемо консультантів, які це зроблять (розроблять систему корпоративного управління для початку для НАК - ред.). Ця процедура за участю ЄБРР зайняла більше року, включаючи два місяці тендерного відбору консультанта. Але консультанти зробили свою роботу і видали якийсь результат. Але у ЄБРР є улюблена методу - виставляти попередні умови видачі кредиту. Тут вийшло все ще жорсткіше, так як після певних литераций в Україні, вони (ЄБРР) це умова реформувати корпоративне управління "Нафтогазом" - ред.) роблю не просто умовою видачі кредиту ЄБРР, а умовою підписання угоди про новий кредит. Тобто нам було чітко сказано, що без виконання умови реформування корпоративного управління Нак ні про які кредити не може бути й мови.
Знаючи, як працює ця система, припускаю, що і кредит Світового банку автоматично простим чином теж буде поставлено під цю умову.

- А по суті?

- Тепер по суті реформи корпоративного управління. Для України вона дійсно багато в чому буде незвичайною і викличе, скажу так, складне сприйняття у багатьох провладних кабінетах. За великим рахунком вона говорить про те, що компанія повинна бути компанією. Між урядом (навіть якщо воно основний і єдиний акціонер - ред.), міністерствами та компанією має бути рада директорів з високим ступенем незалежності ця рада директорів повинна займатися операційним управлінням компанією. Міністерство, наприклад, має займатися регулюванням галузі. Це різні функції. Регулювати энергонефтегазовую галузь - це одне, а призначати директора, скажімо, в "Укртранснафту" - це інше. Ось ці функції повинні бути розділені... Глобально така стратегія є, і ми згодні з консультантами ЄБРР, що даний процес є цивілізованим і неминучим. Цей процес доведеться пройти рано чи пізно.

Директор з розвитку бізнесу Юрій Вітренко уточнив, що рішення про те, хто увійде до ради директорів держкомпанії, буде приймати незалежний комітет з дуже авторитетних людей, "який, як я розумію, викликає довіру у суспільства".

Нагадаємо, 29 вересня 2015 року НАК "Нафтогаз України" нарешті розмістила на своєму сайті перший в сучасній історії компанії річний звіт про свою діяльність за 2014 році в форматі, близькому до міжнародних форматів аналогічних нафтогазовидобувних і реалізують вуглеводні компаній.

Більше читайте у статті Людмили Симонової "Нафтогаз" публічно відзвітував про роботу за 2014 рік" на сайті "Дзеркала тижня. Україна".