Проект будівництва газопроводу "Північний потік-2", підписаний напередодні між російським "Газпромом" західноєвропейськими енергетичними концернами, суперечить заявам ЄС про зниження енергозалежності від Росії, а також завдасть значних збитків Україні та Словаччині.
Як заявив прем'єр-міністр України, угода щодо розширення "Північного потоку" суперечить заявленій стратегії переорієнтації газового ринку ЄС, і, враховуючи, що угода позбавить Україну і її сусідню Словаччину транзитних можливостей, він сподівається на блокування її Єврокомісією.
"Я сподіваюся, що Європейська комісія не просто зверне увагу на це, а що буде прийнято правильне рішення, яке не відповідає ціні, а європейським цінностям", - заявив Яценюк після переговорів з головою словацького уряду Робертом Фіцо.
Яценюк уточнив, що будівництво другої черги газопроводу позбавить Україну можливості постачати транзитом в Європейський Союз щороку 140 млрд куб м російського газу і доходів в $ 2 млрд від цієї діяльності.
"Що означає для України будівництво Nord Stream-2? Перше - це виключення України взагалі з транзитних поставок в Європейський Союз. Друге - це втрата $ 2 млрд доходів, які ми отримуємо за транзит і безпечну постачання газу в Європейський Союз. І третє - це просто несправедливо ні по відношенню до наших європейських партнерів, ні по відношенню до України", - підкреслив Яценюк.
При цьому для Словаччини будівництво газопроводу, за словами українського прем'єра, цей проект буде означати втрату $ 800 млн доходів від транзиту газу.
Яценюк нагадав, що після того, як була побудована перша нитка "Північного потоку", Україна втратила $ 1,5 млрд доходу від транзиту газу.
"Будівництво проекту Nord Stream-2 є антиєвропейським і антиукраїнським проектом", - підсумував Яценюк.
Колега Яценюка Роберт Фіцо в ще більш різкому тоні висловився про угоду західноєвропейських компаній з "Газпромом". За його словами, сторони угоди просто тримають Україну і Словаччину "за ідіотів".
Серед акціонерів "Північного потоку-2", крім російського "Газпрому", також німецька BASF, італійська E. ON, французька ENGIE, австрійська OMV і британсько-голландська Royal Dutch Shell.