UA / RU
Підтримати ZN.ua

Volkswagen загрожує економіці Німеччини більше, ніж криза в Греції – Newsweek

Через фальсифікацію тестів на викиди німецькій компанії доведеться заплатити більше, ніж вона заробляє за рік.

Німецький виробник автомобілів Volkswagen опинився в центрі найбільшого скандалу за всю історію автомобілебудування. Американські регулятори виявили, що німецький автовиробник фальсифікував результати екологічних тестів. Це призвело до осуду в Німеччині і відставки керівника компанії Мартіна Вінтеркорна.

Про це сьогодні пише Newsweek, додаючи, що у Volkswagen тепер великі проблеми. Керівництво визнало, що в 11 мільйонах автомобілів компанії встановлені спеціальні пристрої, які змушували двигун зменшити викиди оксиду азоту, що дозволяло їм успішно пройти екологічні тести. Але коли такі автомобілі розганялися на трасі, їхні шкідливі викиди в атмосферу перевищували в 40 разів норму, яку встановило американське відомство Environmental Protection Agency.

В США тепер обіцяють оштрафувати компанію на 18 мільярдів доларів, що перевищує її річний заробіток. Таке викриття сколихнуло бізнес-кола і політичну еліту Німеччини. А економісти почали підраховувати збитки не лише для найбільшого працедавця у ФНР, а для всієї країни.

"Раптом Volkswagen став більшою загрозою для економіки Німеччини, ніж боргова криза Греції. Якщо продажі компанії у Північній Америці скоротяться впродовж найближчих місяців, це вплине не лише на саму компанію, а на Німеччину вцілому", - сказав економіст ING Карстен Бжескі.

В минулому році Volkswagen продала 600 тисяч автомобілів у США. Це принесло компанії близько 6% від глобального доходу в розмірі 9,6 мільярдів доларів. Американський регулятор збирається оштрафувати компанію на 18 мільярдів доларів. Всього на рахунках компанії є 24 мільярди доларів, тож після сплати штрафу їй доведеться провести скорочення.

Німецький уряд також побоюється, що інші автовиробники Daimler і BMW можуть також постраждати від скандалу з Volkswagen. Однак експерти не передбачають серйозного скорочення продажів у цих компаній. Однак німецька економіка дуже залежна від автомобільного виробництва. Скандал з Volkswagen може поставити під сумнів прогнозований ріст ВВП Німеччини на 1,8% у цьому році.

"Якщо продаж автомобілів скоротиться, постраждають і постачальники, а слідом за ними вся економіка", - сказав аналітик компанії DIW Мартін Гомінг.

В 2014 році в сфері автомобілебудування працювали 775 тисяч німців. Це 2% від усіх працездатних громадян країни. Також експорт машин, який становить одну п'яту від всього, що Німеччина продає за кордон, приніс німецькій економіці минулого року 225 мільярдів євро.

"Ось чому цей скандал не якась дрібниця. Німецька економіка зазнала удару прямо в серце", - сказав голова економічного інституту IW Міхель Хозер.

Нещодавно стало відомо, що Volkswagen і Ford відкрили нові заводи в Росії, попри санкції. Директор Volkswagen Мартін Вінтеркорн, який тепер пішов у відставку, тоді пообіцяв і далі інвестувати в розвиток нової фабрики двигунів у Росії.

Нові інвестиції Volkswagen і Ford контрастують з рішенням найбільшого виробника автомобілів у США General Motors, який в березні вирішив до кінця року покинути ринок Росії і припинити продаж автомобілів марки Opel і Chevrolet. Американський автомобільний гігант повністю зупинив роботу свого завожу в Санкт-Петербурзі і законсервував його. Також були скасовані контракти на збір авто General Motors на російських заводах "АвтоВАЗ" і "ГАЗ".

Також на початку року Volkswagen звільняв працівників у Росії і призупинив виробництво через скорочення автомобільного ринку країни.