UA / RU
Підтримати ZN.ua

Дефіцит газу: Volkswagen розглядає можливість перенесення виробництва з Німеччини

Потужності можуть частково перенести до країн ЄС, де є LNG-термінали.

Volkswagen AG вивчає способи протидії дефіциту природного газу, включаючи перенесення виробництва з низки країн ЄС в рамках своєї мережі глобальних підприємств. Про це пише Bloomberg.

На думку видання, такі заяви є сигналом про те, що енергетична криза, викликана вторгненням Росії в Україну, може змінити «промисловий ландшафт Європи».

Найбільший європейський виробник автомобілів Volkswagen заявив у четвер, що перерозподіл частини його виробництва у середньостроковій перспективі є одним із можливих виходів, якщо дефіцит газу триватиме і після завершення зими.

Компанія має великі заводи в Німеччині, Чехії та Словаччині, які є одними з європейських країн, що найбільше залежать від російського газу. Концерн має також потужності в Південній Європі, які отримують енергоносії з інших країн.

«Як середньострокові альтернативи ми зосереджуємося на більшій локалізації, переміщенні виробничих потужностей або технічних альтернативах, подібних до того, що вже є загальноприйнятою практикою в контексті проблем, пов’язаних із дефіцитом напівпровідників та іншими недавніми перебоями в ланцюгах поставок», —  йдеться в заяві керівника відділу закупівель Volkswagen.

Виробництво частково можуть перенести у південні європейські країни, де розташовані термінали для зрідженого природного газу.

"Південно-Західна Європа або прибережні зони Північної Європи, обидві з яких мають кращий доступ до морських вантажів зрідженого природного газу, можуть отримати вигоду від релокації виробництва", - сказав речник Volkswagen.

Група Volkswagen вже управляє автомобільними заводами в Португалії, Іспанії та Бельгії, країнах, де розташовані LNG-термінали.

Звісно, будь-яке велике перенесення виробництва з найбільшої економіки Європи зіткнеться зі значними перешкодами. У Німеччині у VW працює близько 295 тис співробітників, і представники працівників складають близько половини наглядової ради компанії з 20 членів. Будь-які зміни у виробництві, швидше за все, передбачатимуть часткове перенесення виробництва, а не повне закриття заводів.

«Хоча поставки газу для заводів VW наразі забезпечені, компанія ввела режим економії на своїх європейських підприємствах, щоб скоротити споживання газу на «двозначний відсоток», - зазначив керуючий директор підрозділу силових установок VW Міхаель Хейнеманн.

Читайте також: У пошуках газу

Також автовиробник стурбований впливом високих цін на газ на його постачальників.

«Політики повинні стримати неконтрольований ріст цін на газ та електроенергію. Інакше малі та середні компанії матимуть серйозні проблеми в ланцюзі поставок і їм доведеться скорочувати або зупиняти виробництво», — сказав керівник відділу зовнішніх зв’язків компанії Томас Стег.

Читайте також: В Європі завершилась епоха мінусових облікових ставок: останнім підняв ставку Нацбанк Швейцарії

Нагадаємо, Німеччина націоналізує імпортера газу Sefe, який раніше відносився до «Газпрому».