UA / RU
Підтримати ZN.ua

Влада хоче забрати у громад акциз на паливо на користь «Великого будівництва», мери проти

Найближчим часом парламент голосуватиме поправки до бюджету. Йдеться про 8,5 мільярди грн.

Напередодні місцевих виборів мери виграли бій за 60% податку на доходи фізичних осіб - Верховна Рада все ж внесла зміни до Бюджетного кодексу. Але після виборів почалася війна за акциз на паливо.

Йдеться про 8,5 мільярди грн - найближчим часом парламент голосуватиме поправки до бюджету. Показовий момент - позиція фракції «За майбутнє», а також групи Коломойського в «Слузі народу» щодо збереження цієї опції за місцевим самоврядуванням.

«Акциз, з легкої руки Гройсмана, з 2015 року йшов у громади, однак зараз за задумом (увага!) - кураторів «Великого будівництва» - має піти в «Укравтодор». І раптом Коломойський - ключовий гравець на паливному ринку - виступає на боці місцевого самоврядування, вимагаючи залишити гроші громадам. Хороший хід «За майбутнє» як продовження експансії на політичному ринку», - пояснює редакторка відділу політики ZN.UA Інна Ведернікова.

До того ж, такий крок - чіткий меседж олігарха ЗеКоманді. Мовляв, хлопці, не треба кивати на схеми «Привату» - свої прикрийте.

Про те, яку лінію візьме в цій історії Офіс президента, і як розвиватимуться події, ZN.UA запитало в одного з переобраних мерів обласного центру, попросивши пояснити позицію місцевого самоврядування.

«Місцеві еліти виграли вибори, триваюь активні консультації. Єрмак дає нам чіткі сигнали: «Хлопці, у нас немає кисню і медиків, допоможіть нам з грошима, це ж ваші громадяни». А у нас зустрічне запитання: ви здуріли? Ви хочете ще 8,5 мільярда кинути на «Велике будівництво», а у нас просите допомоги? Мало вам ковідного фонду?», - відзначає він.

Голова профільного підкомітету Віталій Безгін так коментує ситуацію ZN.UA: «Щодо цього дійсно існують різні думки. Я думаю, що акциз на паливо майбутнього року залишиться в громадах. Щонайменше, підкомітет підтримуватиме його продовження».

Хоча це і не остаточне рішення проблеми, визнає Безгін. Ідеальним варіантом голова підкомітету вважає, якщо ці кошти підуть в спецфонд на місцеві дороги.

«Однак впровадити це зараз, в період пандемії, це означає - вбити кілька десятків громад, які просто живуть з цього акцизу. Внаслідок, до речі, невмілої добровільності в період об'єднання громад та випадків розробки перспективних планів не в інтересах реформи, а окремих політиків», - додає він.

За інформацією ZN.UA, оточення нового куратора регіональної політики ОПУ Кирила Тимошенка вже презентувало президенту Володимиру Зеленському акциз на паливо як можливий пряник для візаві, з якого «красиво» починати діалог з місцевими елітами.

Ба більше така перша «маленька перемога» нового призначенця, з одного боку, може вибити аргументи у мерів, котрі опонують владі, перед другим туром, з іншого - значно підперти хитку протиковідную конструкцію влади.

«І дуже ймовірно, що цього разу по лінії ОПУ - ВРУ дійсно можливий компроміс», - резюмує авторка.

Читайте також: Кабмін збільшив частку місцевих бюджетів у акциз з палива

Президенту Володимиру Зеленському час визначитися, чи продовжує він зміцнюватися в рамках коридорів Банкової (тоді - випадкові люди на ключових напрямках, боротьба за ресурси і контроль над призначенням «своїх» голів адміністрацій та інше), або будує реальні державні зміцнення, просуваючись вглиб країни (тоді ставка на компетенції і реальне продовження децентралізації). Що вибере президент? Читайте в статті Інни Ведернікової «Фактор випадковості» для читачів ZN.UA.