UA / RU
Підтримати ZN.ua

Вихід українських виробників на ринки Європи: на що звертають увагу покупці у різних країнах

Європейці найчастіше обирають власних виробників.

Українським виробникам буде складно зачепитися на ринках європейських країн, незважаючи на популярність української тематики сьогодні. Оскільки споживачі на різних ринках Європи віддають перевагу своїм місцевим брендам та виробникам. Про це свідчать результати дослідження дослідницької компанії Gradus Research.

«Ці дослідження демонструють, що європейці схильні вибирати локальні бренди своїх країн, це норма в Європі…, — коментує Євген Близнюк, соціолог, засновник і директор Gradus Research. — Основний драйвер вибору – сприйняття країни як якісного виробника. Це бренд країни, що складається з великої кількості брендів та конкретних продуктів, і працює загалом на країну як бажану для покупки».

Країни можна розділити на три великі категорії:

За якими критеріями вибирають покупці виробника

Фактор найвищої якості найбільш наповнений, і саме в цьому полі країни конкурують між собою. Практично у всіх країнах у топі, крім власного виробника, є Німеччина, США та іноді Франція, а іноді Великобританія.

Дуже часто ці країни-сусіди, наприклад, Німеччина є другим вибором для Нідерландів та Франції. Однак Україна і Польща взагалі ставлять Німеччину на окреме місце, вважаючи, що ці товари — найбільш якісні. Тому можна зробити висновок, що українці та поляки все ж таки тягнуться до локального виробника.

Якщо розглядати фактор привабливості ціни, то від інших відривається Китай. Фактично, у всіх країнах він дуже суттєвий гравець. Щодо України, вона найбільш приваблива з погляду ціни для Польщі, серед усіх досліджуваних країн.

Привабливість брендів з боку доступності, дистрибуції – важливий чинник. В Україні Польща та Китай максимально високі та близькі категорії. Натомість, дистрибуція по інших країнах залежить від конкретних компаній, окремих мереж, які побудовані. Для Великобританії це Китай та США, для Нідерландів – Німеччина та Китай, для Італії – США та Китай. Спостерігається велика присутність Китаю за рахунок онлайн-торгівлі та інших каналів збуту, заповнених китайськими товарами.