Тютюнові компанії у жовтні-листопаді провели масове підвищення максимальних роздрібних цін (МРЦ) на цигарки на 5-12,5%. Подорожчання тютюнової продукції у більшості випадків на 1 грн сталося в умовах незмінності ставок акцизу. Виробники пояснюють перегляд цін подорожчанням акцизних марок на 9 копійок, а також зростанням собівартості виробництва цигарок, пише "Коммерсант-Україна".
Виробники цигарок востаннє переглядали максимальні роздрібні ціни на початку літа, коли у Верховній Раді з'явився ряд ініціатив про несподіване і різке підвищення у середині року ставок акцизного податку. Ці ініціативи так і не стали законами, але компанії згодом не знизили ціни. Навпаки, з вересня, а масово - з жовтня-листопада вони стали подавати до Міністерства доходів і зборів нові МРЦ. Зміни вартості торкнулися торгових марок в різних цінових сегментах: як цигарок із фільтром, так і без нього.
В одній із тютюнових компаній пояснили, що якщо один із виробників змінює ціни, то їх переглядають і інші. Менеджер з питань фіскального регулювання компанії Олексій Калініченко повідомив, що основним чинником зміни вартості цигарок стало збільшення витрат на купівлю нових акцизних марок. З 1 вересня їхня ціна зросла втричі - до 14,2 копійок
У Міндоходів очікували аналогічного (на 8,7 копійок) подорожчання пачки цигарок. Проте Калініченко додав, що на перегляд МРЦ також вплинуло збільшення собівартості виробництва в результаті значного зростання нелегальної торгівлі цигарками. Його обсяг оцінюється у 7 млрд штук на рік.
"Є фіксовані витрати на виробництво, дистрибуцію, і вони не залежать від обсягів виробництва. Коли виробництво падає, то частка витрат зростає і, відповідно, збільшується собівартість", - пояснив він, відзначаючи, що при збереженні такої динаміки ринку не виключено подальше збільшення вартості продукції. Обсяг виробництва цигарок в країні за дев'ять місяців скоротився на 13,4% (до 63,7 мільярдів штук), відповідно, підвищення вартості цигарок дозволить уникнути скорочення виручки тютюнових компаній.
В коаліції "За вільну від тютюнового диму Україну" відзначають, що в умовах скорочення споживання тютюну метою підвищення цін є збільшення прибутку. Основною причиною зростання МРЦ на всі види цигарок в 2012-2013 роках, за їхніми оцінками, стало не зростання акцизу, а безподаткова ціна цигарок (роздрібна ціна пачки мінус податки), яка підвищилася на тлі нульової інфляції і стабільного курсу долара. Виробники не заперечують, що при зниженні споживання і зростання цін вони залишаться прибутковими. Однак від цього виграє держбюджету: з кожної 1 гривні підвищення ціни до бюджету йде 27 копійок, сказав представник однієї з тютюнових компаній. !zn
Читайте також:
У Києві хочуть заборонити продавати у кіосках алкоголь і цигарки
МОЗ забезпечить пачки цигарок зображеннями злоякісних пухлин і мертвих щурів
Україна втрачає мільярди від контрабанди цигарок, - голова Інтерполу