UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні не імплементована ні одна з директив ЄС по організації роботи фондового та суміжних ринків — експерт

Замість цього НКЦПФР проштовхує свої законопроекти, не пов'язані із законодавством ЄС.

Угодою про асоціацію України з Європейським Союзом в частині реформування фондового ринку передбачено, що наша країна забезпечить поступове приведення у відповідність з нормами ЄС своїх чинних законів і майбутнього законодавства. Незважаючи на зазначені плани та конкретні зобов'язання перед ЄС, на сьогоднішній день не імплементована жодна з п'яти директив, що стосуються організації роботи фондового та суміжних ринків. А сама НКЦПФР (Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку), прикриваючись зближенням з ЄС, вирішила зайнятися просуванням депутатських законопроектів (№7055 і 6303), один з яких (№6303) зовсім не пов'язаний із законодавством Євросоюзу, а другий (№7055) розширює повноваження самої комісії до меж, не прийнятих в самому ЄС.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Олександр Кошовий. За його словами, замість повноцінної імплементації європейських норм у парламент регулярно подаються законопроекти-субститути, які характеризуються досить виборчою імплементацією норм, пов'язаних з регулюванням фондового та пов'язаних ринків. Ці законопроекти (№7055 і 6303) активно і публічно підтримуються НКЦПФР.

"Про що ж ідеться в іншому законопроекті №6303, підтримуваному НКЦПФР, що також нібито імплементує законодавство ЄС? Цей же законопроект визначено урядом як пріоритетний в рамках Дорожньої карти, що забезпечує виконання Угоди про асоціацію на 2018-2019 рр.. До речі, незрозуміло, так як в пояснювальній записці йдеться про дещо іншу імплементацію - Багатостороннього меморандуму про взаєморозуміння щодо консультування та співпраці і обміну інформацією IOSCO. При цьому ніхто не пояснює, у чому ж конкретно полягає імплементація норм ЄС, - зазначає експерт. - Вперше в історії для розслідування "зловживань на ринку" у кримінальний процес пропонується ввести особливого "спеціаліста-представника НКЦПФР", наділивши його, увага, правом заявляти клопотання про проведення слідчих дій".

Також пропонується, внісши відповідні зміни до Господарського процесуального кодексу, заборонити суд забезпечувати позов шляхом зупинення рішення НКЦПФР. Аналогічний імунітет є сьогодні тільки в НБУ. "Тобто НКЦПФР претендує стати єдиним у своєму роді органом центральної виконавчої влади. Куди там уряду!", - іронізує автор.

Детальніше про проблеми розвитку фондового ринку в Україні читайте у статті Олександра Кошового "Труднощі перекладу" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".