UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Україні виявлено новий вид поборів на дорогах: ДБР знайшло “чорну касу” посадовців Укртрансбезпеки

Хабарника, на якому погоріла нинішня схема, вже  затримували у 2017 році, коли той організував іншу схему - безперешкодний пропуск перевантажених автомобілів.

Працівники Державного бюро розслідувань вилучили майже 3,5 млн грн, які можуть бути "чорною касою" посадовців Держслужби з безпеки на транспорті. Про це повідомляє сайт ДБР.

“Працівники Теруправління ДБР Полтави вилучили майже 3,5 млн грн, які можуть бути "чорною касою" посадовців Держслужби з безпеки на транспорті”, - йдеться у повідомленні.

Читайте також: Очільника "Укртрансбезпеки" призначать без конкурсу

У ході розслідування було затримано інспектора відділу державного нагляду в Сумській області. Посадовець попався на шантажу одного місцевого підприємця, який займався вантажними перевезеннями на Сумщині.

Перевізник мав платити регулярну "данину", у противному разі йому погрожували створенням штучних проблеми та притягненням до адміністративної відповідальності.

Для передачі хабарів було залучено посередника.

Лише з одного підприємця, лише цей посадовець отримав 30 тис. грн неправомірної вигоди. Під час чергової сплати "відкупних" державний інспектор був затриманий "на гарячому".

Крім того, під час обшуку за місцем проживання посередника працівники ДБР виявили майже 3,5 млн гривень частина з них зберігалась у доларовому еквіваленті. За версією слідства - це так звана "чорна каса" учасників схеми.

Читайте також: Укртрансбезпека ефективно не працює — голова Укрдорінвесту

У межах досудового розслідування слідчі встановлять походження готівки та можливих співучасників.

Інспектору повідомлено про підозру у вимаганні та отриманні неправомірної вигоди.

Також встановлено, що правоохоронці вже затримували цього посадовця у 2017 році, коли той організував безперешкодний пропуск перевантажених автомобілів. Тоді у якості хабаря він отримав талони на 150 літрів дизельного палива.

Суд першої інстанції визнав його винним, але посадовець почав оскаржувати рішення. Апеляційний суд скерував справу на новий розгляд, який знову визнав посадовця винним. Втім він оскаржив і це рішення. Наразі справа розглядається в апеляційному суді.

Нагадаємо, 19 липня 2005 року президент Віктор Ющенко підписав указ про ліквідацію ДАІ, який на той момент так і не було виконано. Революції згори, навіть у рамках однієї окремо взятої галузі, не вийшло.

У 2015 році, після реформування міліції в поліцію, в Україні замість ДАІ з'явилася нова патрульна поліція.

У 2017 році до компетенції патрульної поліції віднесли і контроль за безпекою дорожнього руху під час пасажирських та вантажних перевезень, їх супроводження та оформлення всіх необхідних документів.

У цілому ця реформа, хоча і не призвела до покращення ситуації з ДТП, проте хабарництво на дорогах зменшила кардинально. І про випадки хабарництва стали повідомляти скоріше як виняток, ніж систему.

Читайте також: Встановлення камер автофіксації порушень ПДР не вплинуло на кількість аварій. Як змінилася статистика?

Одночасно у 2016 році в Україні з'явився новий вид контролю на дорогах - ваговий. Він наражався на жорсткий опір як безпосередньо перевізників, так і аграрних лобістів. Що, очевидно, створило середу для нових зловживань, не лише з боку перевізників, але й тих, хто їх контролює.

Про те, як в Україні запроваджувався ваговий контроль на українських дорогах, і що могло створити тло для зловживань з боку контролерів від держави, читайте в інтерв'ю з ексголовою Укрдорінвесту Оленою Криворучко.

Читайте також: Укртрансбезпека анулювала 1,5 тисячі ліцензій автоперевізників

У 2020 році половині співробітників "Укртрансбезпеки" повідомили про звільнення. Таке рішення пояснили необхідністю перезавантаження відомства і набору нових кадрів на конкурсній основі.