UA / RU
Підтримати ZN.ua

В Польщі думають над тим, щоб дозволити транзит українського зерна з використанням польських портів

Портова та залізнична інфраструктура Польщі потребує завантаження та інвестицій.

Польща могла б зберегти обмеження на імпорт українського зерна і його продаж на польському ринку, але дозволити транзит з використанням портових потужностей. Таку думку висловила президентка Зернової і кормової палати Польщі Моніка Пьонтковська у інтерв’ю farmer.pl.

Читайте також: USDA порадувало своїм прогнозом щодо українського зернового експорту

«Сьогодні було б найкраще, якби блокада імпорту зерна була збережена, а щодо транзиту – ми могли б його певною мірою реалізувати і таким чином допомогти Україні, коли у нас є вільні переробні потужності в польських портах», – сказала вона.

Читайте також: УКАБ розкритикував законопроект про боротьбу із "чорним зерном": що викликало невдоволення

Вона нагадала, що в першому кварталі 2024 року польські порти не були завантажені на 100 відсотків.

Читайте також: Укрзалізниця вказала новий експортний напрямок для зернових - щодня 1368 вагонів збіжжя

«Наша портова інфраструктура, а також залізнична інфраструктура є неефективною, і зараз вдалий час для її розширення. Я вважаю, що ми проспали останні два роки в цьому контексті. Румунія отримала кошти від Євросоюзу, розширює інфраструктуру, а Польща досі ні», - зауважила Моніка Пьонтковська.

Раніше ми писали про те, що у 2023 році ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство», що працює на одному з найбільш насичених транспортних шляхів, мало рекордну суму прибутку у розмірі 719 млн грн. Доходи УДП продовжували зростати завдяки єдиний логістичній послузі, яка об’єднала фрахт з перевалкою в Україні та Констанці (Румунія). Зміна логістичних шляхів та переформатування роботи пароплавства та інших морських і річкових напрямків відбулась внаслідок тривалого блокування кордону польськими протестувальниками, що призвело до рекордного зменшення руху товарів та вантажів традиційними сухопутними шляхами.