В урядовому законопроекті держбюджету на 2018 рік було заплановано виділити 8,1 млрд грн для фінансування Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР). Цю статтю не просто було збільшено на 4,6 млрд грн порівняно з планом 2017 р., а й, на відміну від минулого року, повністю віднесено до загального фонду. У 2017 р. із 3,5 млрд грн фінансування цієї програми 2,5 млрд планувалося взяти з коштів спецфонду. Відтак, цьогоріч уперше кошти фонду планувалося визначити на рівні 1% доходів загального фонду державного бюджету, що повністю відповідає вимогам статті 24-1 Бюджетного кодексу. У попередні роки невиконання цієї норми депутати традиційно закидали уряду.
Про це у своїй статті для DT.UA пишуть Ярослав Жаліло, д.е.н., директор з аналітичної роботи Інституту суспільно-економічних досліджень, та Антоніна Дешко, експерт з питань фінансової політики Інституту.
За даними авторів, починаючи з 2015 р. і до сьогодні в активі ДФРР накопичилося 313 завершених проектів на загальну суму 3,1 млрд грн, з якої 2,5 млрд - це кошти фонду. На даний момент фінансується ще 89 незавершених проектів на загальну суму 709 млн грн, з яких 530 млн повинен сплатити ДФРР.
"Початково в урядовому проекті була відсутня субвенція на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій, так звана депутатська, що у бюджеті-2017 становила 5 млрд грн, - підкреслюють експерти. - Як і варто було очікувати, депутати не побажали втрачати у рік, що передуватиме президентським виборам, потужний фінансовий ресурс, який допомагає "удобрювати" електоральні "поля"".
Тому у першому читанні депутати доручили уряду повернути до бюджету "депутатську" субсидію у розмірі 5 млрд грн. Ці кошти мають бути взятими з ресурсу ДФРР, видатки на який запропоновано зменшити на таку ж суму.
Детальніше про фінансування місцевих бюджетів читайте в матеріалі Ярослава Жаліло та Антоніни Дешко "Як знову все не проїсти? Чому бюджет розходиться із розвитком" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".