UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Укрзалізниця" за два роки збільшила ціну перевезення зернових у чотири рази

 Аграрії недоотримали за врожай 28 млрд грн.

"Укрзалізниця" (УЗ) готує чергове підвищення цін на вантажні перевезення зернових. Про розповів народний депутат, заступник голови комітету парламенту з питань аграрної та земельної політики Степан Чернявський, передає RAIL.insider.

За його словами, поточна цінова політика вже призвела до того, що у минулому році аграрії переплатили УЗ та власникам приватних вагонних парків 28 млрд грн. Крім того, план УЗ отримати прибуток в 10 млрд грн від перевезень вантажів у 2025 році, вірогідно, мають намір також реалізувати за рахунок аграріїв шляхом підняття цін на зерновози у піковий сезон.

“Депутати аграрного комітету поцікавилися у керівництва УЗ, чому ціна перевезення 1 тони зернових вагонами зерновозами УЗ у жовтні, листопаді та січні доходила до 3000 грн, тоді як у довоєнний час – 700 грн?... Відповіді ми не отримали ще й досі. Натомість публічно позиція «Укрзалізниці» була приблизно така – великий попит на вагони, пропозиція породжує ціну і так далі. УЗ, як державний монополіст, уміло маніпулював весь сезон усіма доступними важелями, аграрії платили понад норму”, – заявив він.

Читайте також: В Україні завершується весняна кампанія у аграріїв: скільки ярих зернових та зернобобових культур посіяли

Проте 22 травня в Антимонопольному комітеті відбулася робоча зустріч з представниками Асоціації "Український клуб аграрного бізнесу" та УЗ. Питання, які підіймалися асоціацією, стосувалися здорожчання зернової логістики протягом 2022 – 2023 років, а також дефіциту вагонів-зерновозів власності УЗ під час сезонного підвищення попиту на них. Заступник голови АМКУ, державний уповноважений Денис Клюшников зазначив: “АМКУ докладно вивчить висловлені під час зустрічі аргументи, і у разі потреби – застосує заходи, передбачені чинним законодавством про захист економічної конкуренції”.