UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Укрзалізниця" провела тендер на 154 млн грн: виграв дилер Коломойського, який не мав ані досвіду, ані грошей

"Укрзалізниця" на вимогу єдиного учасника - майбутнього переможця, зняла суттєві умови та виявилася готовою заплатити у півтора раза більше, ніж на попередньому аналогічному тендері. 

"Укрзалізниця" вирішила побудувати кількасот вантажних вагонів, оголосивши тендер за 154 мільйони на купівлю запчастин для їх збірки, і в процесі тендерної процедури раптом зняла вимоги до єдиного учасника тендера. У результаті - перемогла фірма, що була зареєстрована лише рік тому, мала у своєму багажі єдиний контракт на експедицію дизелю з "труби Медведчука" та, як з'ясували ЗМІ, виявилася пов'язаною зі структурами Ігоря Коломойського, пишуть "Наші гроші".

Переможець - ТОВ "Українська Спеціалізована Логістика", виявився єдиним учасником тендеру, попри привабливі умови, після того, як "Укрзалізниця" зняла вимоги мати необхідний досвід у вказаній сфері, та річний дохід 30% від вартості цього тендеру. Причому, ці умови були зняті саме на вимогу "Української спецлогістики". Остання заявила, що вважає такі вимоги дискримінацією. І "Укрзалізниця" пішла на зустріч.

Фактично, у процесі торгів єдиний учасник заявив – у нас немає ні відповідного досвіду, ні відповідних грошей для такого контракту. Але ми його дуже хочемо.

Читайте також: Таранька для "Нафтогазу" та кришки для унітазів "Укрзалізниці": які закупівлі роблять держкомпанії в умовах дефіциту бюджету

"Наші гроші" також звертають увагу, що після зняття всіх цих вимог до Укрзалізниці ніхто окрім "Укрспецлогістики" на такі "відкриті для всіх" торги чомусь так ніхто і не прийшов. А пропозиція "Української спецлогістики" до копієчки відповідала очікуваній вартості.

Причому, "Укрзалізниця" виявилася готовою заплатити у півтора раза більше, ніж на попередньому аналогічному тендері, який проводився перед війною.

Що до "Української Спеціалізованої Логістики", то вона отримала свій єдиний підряд у квітні 2022 року. АТ "Укртранснафта" без торгів за "воєнною процедурою" замовило їй комплекс транспортно-експедиторських послуг для об’єктів МНПП "Самара-Західний напрямок" за 2,24 млн грн. Мова про відвантаження нафтопродуктів "Укртранснафти" із ЛВДС "Новоград-Волинський" у цистерни "Укрзалізниці" та подальший експедиційний супровід туди, куди скаже "Укртранснафта". Ці послуги коштували 80 грн./т. Закупівлю провели на підставі договору, за яким АРМА в червні 2021 року передала в управління "Укртранснафти" так звану "трубу Медведчука" – українську частину трубопроводу "Самара-Західний напрямок". Для управління нею "Укртранснафта" створила окремий департамент, підзвітний тодішньому гендиректору "Укртранснафти" Миколі Гавриленку.

Читайте також: На київському вокзалі встановлюють малопотужний ескалатор: валізи доведеться тягати сходами (фото)

"Українська Спеціалізована Логістика" зареєстрована в Києві в липні 2021 року під назвою "Піксара". Тоді її засновником і директором був Олександр Черната, який керує реєстраційним ТОВ "Фірм.ЮА". Однак уже через місяць, у серпні 2021 року "Піксара" змінила назву на нинішню "Українська Спеціалізована Логістика", а також основний вид діяльності з "Неспеціалізованої оптової торгівлі" на "Іншу допоміжну діяльність у сфері транспорту". При цьому одним із засновників компанії став Олег Зименков. Однак уже в жовтні 2021 року Зименков вийшов зі складу засновників.

Читайте також: АМКУ та НАБУ викрили півмільярдну схему при продажу програмного забезпечення держустановам. Хто попався на "гачок" шахраїв?

Олег Зименков володіє ТОВ "Укргеоенергоальянс", яке займається добуванням газу та нафти. Ще він є директором ТОВ "Експрес Маркет" Святослава Лавриненка та Олексія Яроша (останній як засновник вказаний громадянином України, а як кінцевий бенефіціар – Росії).

До 2012 року цією фірмою керував Андрій Пасішник, який після Майдану певний час виконував обов’язки заступника голови правління АТ "НАК "Нафтогаз України", а в 2016 році став першим заступником гендиректора "Укртранснафти" Миколи Гавриленка.

Також Зименков у 2011 році був засновником і директором ТОВ "Торгівельна компанія "Славнафтопостач", яким зараз володіє та керує Ігор Яснолобов. До Зименкова фірмою в 2010 році володіло ЗАТ "Вік Оіл". Нагадаємо, гендиректор "Укртранснафти" (2015 рік – травень 2022 року) Микола Гавриленко раніше був директором мережі АЗС "Вік Ойл".

Читайте також: Коломойський і Найєм перед камерами з'ясовували, хто рейдер

Імовірно, Зименков Олег Володимирович є також родичем донецького бізнесмена Зименкова Вячеслава Володимировича, який у 2000-их роках також був менеджером "Вік Оіл".

"Укртранснафта" є оператором нафтотранспортної системи України та на 100% належить "Нафтогазу". Проте, в 2009-2015 роках управлялася менеджментом на чолі з Олександром Лазорком, який є наближеним до Ігоря Коломойського.

Читайте також: Коломойський з автоматниками прибув до офісу "Укртранснафти" - Лещенко

У травні 2015 року Лазорка відсторонили від посади, а в серпні 2015 року звільнили через закінчення дії контракту. Основною причиною його відсторонення послужили маніпуляції з викачування технологічної нафти і її розміщення на зберігання на заводах групи "Приват".

Коломойський в інтерв'ю LB.ua розповідав, що він навіть намагався вибити для Лазорка державну нагороду "за порятунок української нафти, яка перебувала в трубах на тимчасово окупованій території".

Читайте також: Колишній "приватівський" голова "Укртранснафти" Лазорко просить політпритулку в Лондоні - Коломойський