UA / RU
Підтримати ZN.ua

«Укрзалізниця» повинна відновити продаж брухту для отримання додаткового доходу

Українська металургія почала збільшувати виробництво сталі. У січні-2024 його обсяги зросли майже в два рази. Але проблемою, крім логістики, залишається дефіцит металобрухту, який могла б покрити «Укрзалізниця», пише «Обозреватель».

«В цьому році очікується зниження заготівлі металобрухту в Україні через скорочення бази, заміновані території та мобілізацію. Покрити дефіцит можуть державні монополії, які за специфікою діяльності постійно списують застаріле майно. Найбільша з них – АТ «Укрзалізниця» (УЗ)», - зазначає видання.

Читайте також: Для розвитку зеленої металургії в Україні потрібна доступна зелена е/енергія та наявність в країні металобрухту — експерти

В 2022 році «Укрзалізниця» продала 113 тисяч тон на 670 млн грн, в 2023 – 76 тисяч тон на 460 млн грн. Втім, останні аукціони з продажу компанія проводила аж на початку вересня 2023 року. Вже півроку «Укрзалізниця» не продає брухт.

Минулоріч керівництво «Укрзалізниці» просувало ідею реалізації брухту, в тому числі на експорт, оминаючи майданчик Прозорро.Продажі. Така схема мала багато питань щодо прозорості, тому уряд не дозволив «Укрзалізниці» такі дії. Після цього керівництво «Укрзалізниці» припинило будь-які контакти із учасниками ринку та залишило цю сферу свого господарювання на самоплив.

Тим часом на складах її структурних підрозділів вже зібралися великі надлишки брухту. Байдужість, некомпетентність чи недбалість заважають «Укрзалізниці» отримувати додатковий дохід від продажів металобрухту. В поточній ситуації відновлення діалогу між «Укрзалізницею» та металургами – це win-win сценарій для інтересів країни. Внутрішня переробка сировини принесе користь країні, а «Укрзалізниця» поліпшить свої фінпоказники.