UA / RU
Підтримати ZN.ua

Укрзалізниця надала власну версію, як її тендер на 415 млн виграла фірма, пов'язана з Коломойським

"Укрзалізниця" натякає, що посередник, пов'язаний із Коломойським, справді виник не просто так.

Через високі вимоги до якості для "Укрзалізниці" є критично важливим оплачувати продукцію післяоплатою, а не передоплатою, і тому у тендері на 415 млн гривень виграла фірма, пов'язана з Ігорем Коломойським, попри те, що для цього довелося змінювати умови тендеру, бо майбутній переможець не мав ані досвіду, ані відповідної суми грошей. Такий висновок можна зробити з відповіді, яку отримало ZN.UA від пресслужби "Укрзалізниці" у відповідь на публікацію ""Укрзалізниця" провела тендер на 154 млн грн: виграв дилер Коломойського, який не мав ані досвіду, ані грошей".

Проте, відповідь компанії можна розцінити і так, що підприємство-монополіст - єдиний виробник необхідної продукції, який залишився в Україні, фактично зловжило своїм монопольним становищем, нав'язавши посередника.

Наводимо відповідь, отриману редакцією, без змін:

"Закупівля частин для власного будівництва вагонів є критичною: УЗ прагне максимально завантажити власні потужності, дати роботу залізничникам та збільшити парк вагонів для експорту, який "УЗ" розширяє завдяки співпраці з європейськими компаніями.

В Україні залишився єдиний завод, який виробляє бокові рами та надресорні балки, необхідні для виробництва, але він відмовився приходити на тендер на умовах післяоплати. Інший завод залишився в тимчасово окупованому Маріуполі. Тому Кременчуцький сталеливарний завод користується де-факто монопольним становищем, оскільки імпорт такої продукції сьогодні максимально утруднений.

Завод кілька разів ігнорував прозору пряму закупівлю, незважаючи на зміни, які "Укрзалізниця" вносила. На черговий тендер з усіма установленими документами, технічними та кваліфікаційними вимогами заявилось не саме підприємство, а його офіційний дилер - ТОВ "Українська спеціалізована логістика". Вони висловили готовність працювати на умовах післяоплати, визначених "Укрзалізницею"

Відповідно до вимог нормативно-правових актів України, що діють у воєнний час, АТ "Укрзалізниця" було визначено переможцем процедури закупівлі рама бокова, балка надресорна - ТОВ "Українська спеціалізована логістика" з ціновою пропозицією 154,2 млн.грн.

“Укрзалізниця” вже довгий час підтримує процес локалізації виробництва продукції для своїх потреб. Ми намагаємося працювати з усіма українськими підприємствами-виробниками, Однак, під час дії воєнного стану деякі з умов (таких, як у цьому випадку післяоплата за фактом постачання продукції відповідної якості) є для нас критично важливими".

Чи буде у зв'язку з цим направлена скарга до Антимонопольного комітету, в "Укрзалізниці" не уточнили.

Нагадаємо, "Укрзалізниця" вирішила побудувати кількасот вантажних вагонів, оголосивши тендер за 154 мільйони на купівлю запчастин для їх збірки, і в процесі тендерної процедури раптом зняла вимоги до єдиного учасника тендера. У результаті - перемогла фірма, що була зареєстрована лише рік тому, мала у своєму багажі єдиний контракт на експедицію дизелю з "труби Медведчука" та, як з'ясували ЗМІ, виявилася пов'язаною зі структурами Ігоря Коломойського.

Фактично, у процесі торгів єдиний їх учасник - ТОВ "Українська Спеціалізована Логістика", заявив: у нас немає ні відповідного досвіду, ні відповідних грошей для такого контракту. Але ми його дуже хочемо.

І "Укрзалізниця" на це погодилася. Для цього зняла вимоги мати необхідний досвід у вказаній сфері, та річний дохід 30% від вартості цього тендеру.

А цінова пропозиція "Української спецлогістики" до копієчки збіглася з очікуваною вартістю, що заявила "Укрзалізниця".

АТ "Кременчуцький сталеливарний завод" (КСЗ, Кременчук, Полтавська обл.) входило до складу промислових активів групи ТАС Сергія Тігіпка. Але на сьогодні у відкритих джерелах відсутня інформація про кінцевих бенефіціарних власників  підприємства.