Центр забезпечення виробництва ВАТ "Українська залізниця" продовжував купувати паливо для державного перевізника після повідомлення Національного антикорупційного бюро (НАБУ) про махінації при закупівлі пального для Міністерства оборони.
Так, протягом трьох місяців "Українська залізниця" сплатила компанії "Трейд Коммодіті" за постачання палива 457,7 мільйонів гривень, повідомляється у відповіді центру на запит проекту "Марлін".
З 26 вересня по 27 листопада на користь ТОВ "Трейд Коммодіті" за договором на постачання дизпалива було сплачено понад 228 мільйонів гривень - 98% від суми контракту. А за іншим договором, у період з 15 вересня по 27 листопада, сплачено понад 229 мільйонів гривень, або 99%.
Угоди на постачання дизпалива укладені після проведеного у вересні тендеру в системі Prozorro (за скороченою процедурою). При цьому скорочену процедуру залізничники пояснювали "недостатньою кількістю палива в запасі".
Нагадаємо, 11 жовтня НАБУ повідомило про викриття корупційної схеми розтрати 149 мільйонів гривень при закупівлі палива для Міністерства оборони. У рамках розслідування були затримані заступник міністра оборони Ігор Павловський; директор Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів міністерства Володимир Гулевич; начальник відділу організації постачання пально-мастильних матеріалів управління поставок матеріальних ресурсів Департаменту держзакупівель Борис Малиш; та старший інспектор відділу аудиту у сфері державних закупівель і моніторингу цін Департаменту внутрішнього аудиту та фінансового контролю Міноборони Володимир Шемовнєв.
За версією слідства, після укладення договорів на закупівлю палива для потреб Міноборони у документи були безпідставно внесено зміни про підвищення ціни на 16%. Підозрюваним інкримінують злочин, передбачений ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем).
У вересні 2016 року Сергій Куюн у своїй статті для DT.UA описав про те, що тендер на поставку 70,1 тисяч тонн ПММ на 1,25 млрд грн для Міноборони виграло маловідоме ТОВ "Трейд Коммодіті". Після підписання контрактів ціни були підняті на 12-17% під приводом зростання світового ринку. Однак після зниження цін на ринку, вони так і залишилися завищеними.
Детальніше про постачання палива Міністерству оборони та іншим структурам читайте у статті Алли Єрьоменко ""Скандал навколо закупівель палива МО потрібен тим, хто звик працювати за старими схемами..."" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".