В кризі поставок дизельного палива і не тільки сказала своє слово "Укрзалізниця". Про найглибші проблеми державного перевізника на паливному ринку знали давно, тепер ця інформація стала доступною ширшому колу. Немає ні цистерн, ні локомотивів, ні штату на ключових станціях.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95". За даними нардепа Андрія Геруса, з 2011 р. терміни перевезення нафтопродуктів "Укрзалізницею" збільшилися вдвічі. Для прикладу, цього року від Коростеня до Одеси цистерна їде 15 днів. Трейдери орієнтуються у своїх розрахунках на 20 днів.
"До 50% білоруського парку цистерн перебуває в Україні, затримки колосальні, наша "чугунка" вже не хоче їх туди відправляти", - говорить один із білоруських трейдерів про причини зриву поставок із Гомеля в серпні. У вересні з Гомеля очікують хоча б 80 тис. т дизпалива, але такий оптимізм поділяють не всі.
"Повний колапс улаштувала УЗ із митницею на пару в Коростені, куди на розмитнення надходять білоруські нафтопродукти: тут накопичилися сотні цистерн. Питання неодноразово виносилося на розгляд антикризового штабу, сформованого на початку серпня на базі Мінінфраструктури з представників держвідомств і трейдерів. Певні поліпшення є, але до повної нормалізації дуже далеко", - зазначає експерт.
Детальніше про проблеми з постачаннями дизельного палива читайте в статті Сергія Куюна ""Сухий" жовтень" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".