UA / RU
Підтримати ZN.ua

"Укртрансгаз" виступив проти відокремлення ГТС від ПСГ

Колектив оператора газотранспортної системи наполягає, що сьогодні відділення "підземок" від магістральних газопроводів не на часі.

В "Укртрансгазі" вважають "дуже ризикованим кроком" відділення ГТС від ПСГ
Затверджений план поділу ГТС і ПСГ на дві окремі компанії є "дуже ризикованим кроком", в компанії виступають проти такого формального підходу і пропонують свій варіант, заявив глава "Укртрансгазу" Ігор Прокопів.

"Відділення газотранспортної системи "Укртрансгазу" від "Нафтогазу" - це нормальний, правильний процес. Більша проблема - це відділення магістральних газопроводів від "Укртрансгазу" і створення окремої компанії в короткі терміни", - сказав Прокопів на прес-конференції у четвер, 28 липня.

"У чому проблема? Якщо подивитися на структуру, з якої складається УТГ (це 20 тис. осіб, до кінця року залишиться 19 тис.), то 13500 людей - це зайняті у транспортуванні, 2200 - це підземні сховища, 4400 - це чотири сервісні служби та 460 - це працівники, які обслуговують наші непрофільні активи. Якщо залишити всіх тих, хто не увійде в компанію по ГТС ("Магістральні газопроводи" - ред.), то залишаються 7060 працівників у старій структурі УТГ, і вони повинні вижити на невеликий тариф (на закачування газу у ПСГ)... Незрозуміла ситуація, на що повинен жити колектив, як це буде відбуватися", - пояснив глава компанії.

"Друге. Незрозуміло, чому необхідно відділення ГТС від ПСГ. "Укртрансгаз" провів аналітику.... (і наполягає, що) газосховища зможуть вижить, тільки якщо вони стануть газовим хабом, коли будуть побудовані Дроздовичі і Германовичи, а це тільки через мінімум два-три роки.

Також, сервісні служби - це кваліфіковані фахівці, в тому числі, 150 зварників, які після відділення можуть піти варити російські труби, або до тих же поляків, і ми залишимося ні з чим", - також додав Прокопів.

"Це дуже ризиковані, тонкі кроки. І тому це викликало бурхливе обговорення в колективі", - сказав він.

"Ми вважаємо, що сьогодні відділення у короткостроковому періоді "підземок" і сервісних служб не на часі. Сервісні служби необхідно обов'язково зберегти, непрофільні активи - позбутися", - пояснив він позицію "Уктрансгазу".

За його словами, пропозиції кроллектива наступні: "Це переформатування УТГ на протязі 2 років на базі діючої компанії. Скорочення філій управління газопроводами з 5 до 4 (на базі філії "Львівтрансгазу" створити філію ПСГ і подивитися, як воно буде працювати). З 4-х сервісних служб зробити мінімум дві, а також відокремити "Агрогаз". Підійти до всього необхідно виважено, з урахуванням думки колективу".

Відповідаючи на питання DT.UA, Прокопів повідомив, що озвучені ним пропозиції подані на робочу групу, але "реакції ще немає". "Це (реструктуризація - ред.) не так просто і це певні ризики. Поки що вони в роботі. (Але) катастрофи поки не сталося", - сказав він.

Що стосується ситуації з інтерконектором з ГТС Польщі, то, за словами Прокопіва, українська сторона поки знаходиться "в стадії пошуку інвестицій", і наш графік збігається з графіком польської сторони. За прогнозом голови "Укртрансгазу", завершення будівництва з'єднання між газотранспортними системами відбудеться за графіком, тобто, через чотири роки, до 2020-го.

Нагадаємо, затверджений урядом 1 липня план реструктуризації НАК "Нафтогазу України" з метою відокремлення діяльності з транспортування та зберігання (закачування, відбір) природного газу передбачає створення акціонерного товариства "Магістральні газопроводи України", а потім і "Підземні газосховища України". План такого розділення "Нафтогазу", наголошується в документі, затверджений на виконання Третього енергопакету ЄС та закону "Про ринок природного газу".