Ніякого ефекту від інвестицій не буде до тих пір, поки якість доріг не буде підтримуватися на належному рівні. В Україні є ціла структура, яка за це відповідає, - Державна служба безпеки на транспорті (Укртрансбезпека). Її офіційною функцією як держоргану є контроль цих процесів. Але ефективно дана структура не працює, і це очевидно. На всю Україну є лише кілька стаціонарних пунктів зважування, і тільки в нинішньому році було закуплено ще 78 мобільних пунктів. Але цього все одно недостатньо навіть для вибіркового контролю. А з урахуванням потенційної можливості корумпувати співробітника Укртрансбезпеки на ділянці контролю під час безпосереднього зважування ефективність усіх цих заходів сходить нанівець.
Про це в інтер'ю для DT.UA сказала глава Укрдорінвесту Олена Криворучко. На її думку, реально вирішити цю проблему зможе повністю автоматизована система зважування транспортних засобів з максимально можливим усуненням людського фактору.
"Просто факти із звіту Укртрансбезпеки: кількість перевірок в 2018 році збільшилася в рази порівняно з 2017-го, провели 227 тисяч перевірок і зібрали штрафів на 9,5 млн грн. За ці гроші можна в кращому випадку провести поточний ремонт 800 метрів дороги. Чи це можна порівняти з рівнем шкоди від перевантаження?", - задає риторичне питання керівник Укрдорінвесту.
За її словами, автоматизована система частково вже готова, але щоб вона запрацювала, потрібні законодавчі зміни, які б дозволили автоматичну фіксацію порушення.
"Для цього був розроблений спеціальний законопроект (№6644). З червня минулого року він лежить у парламенті, до порядку денного включений ще в березні цього року, але так і не був розглянутий. Досі ніяких надій, що він буде прийнятий. Аграрне лобі робить все можливе для того, щоб цей проект закону ніколи не пройшов жодне читання. А це означає, що розроблена нами система ніколи не запрацює нормально", - говорить Криворучко.
Детальніше про проблеми українських доріг читайте у матеріалі Юлії Самаєвої "Дорожні жнива" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".