UA / RU
Підтримати ZN.ua

Українським експортерам складно виходити із "зони торговельного комфорту" - думка

Підприємцям України не вистачає не лише робочої сили та фінансових ресурсів, але й бажання працювати в умовах ринкової економіки.

Українським підприємствам-експортерам складно виходити із "зони торгового комфорту", шукаючи нові ринки та змінюючи логістику, в той час як українським чиновникам складно перейти від розробки стратегій і планів до питань їх практичної реалізації.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Юлія Самаєва. За її словами, при обговоренні нової експортної стратегії, запропонованої МЕРТ, представники бізнесу висунули до документу ряд претензій. Висловлювалося невдоволення, зокрема, відсутністю в стратегії податкової реформи, запропонованим переліком пріоритетних секторів, і навіть занадто великим обсягом тексту документа, що займає 140 сторінок.

"Узагалі склалося дивне відчуття того, що уряд уже намагається працювати в ринковій економіці, а виробники все ще хочуть залишитися в плановій (принаймні багато хто з присутніх). Настільки велике в них бажання, щоб за них зробили, визначили, забезпечили, видали, підтримали, знайшли ринки та домовилися. При цьому в залі були присутні в основному представники саме великих підприємств, на яких запропонований варіант стратегії, за ідеєю, взагалі не був орієнтований", - зазначає автор, підкреслюючи, що стратегія відпочатку була орієнтована на середній бізнес.

В той же час, Самаєва звернула увагу і на ряд обґрунтованих зауважень, висловлених підприємцями. Зокрема – щодо відсутності в Україні достатньої кількості робочої сили та фінансових ресурсів, необхідних для виходу на нові ринки збуту.

"На жаль, обговорення експортної стратегії показало, що експортерам складно виходити з зони торговельного комфорту, шукаючи нові ринки, розширюючи експортну структуру та змінюючи логістику. А чиновникам точно так само складно залишити зону комфорту стратегій і планів, у яких цілком грамотно пояснюється, що потрібно зробити, але ані слова про те, як це зробити", - констатує автор.

За її словами, реалізацію стратегії, запропонованої МЕРТ, можна заблокувати, просто не створивши передбачені документом нові структури та офіси.

Нагадаємо, за 9 місяців минулого року в структурі українського експорту виросла частка сировинної і низькотехнологічної продукції. Експорт продукції приладо- та машинобудування зменшився на 10,5%.
В той же час, незважаючи на економічне пожвавлення, баланс зовнішньої торгівлі України погіршився: за дев'ять місяців 2016 року експорт впав на 8,7%, а імпорт вийшов на рівень 2015 року. В результаті, негативний показник чистого експорту за півроку виріс майже на третину.
Детальніше про запропоновану МЕРТ експортної стратегії читайте в статті Юлії Самаєвої "Вийти із зони торговельного комфорту" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".