За словами власників АЗС, вказівку голови Міненерговугілля Юрія Бойка про зниження відпускних цін на 300 грн/т нафтопереробні підприємства України не виконали.
«Окрім того, НПЗ фактично не продають свою продукцію на ринок, спрямовуючи її афілійованим мережам», - сказано в повідомленні асоціації. Зокрема, за 10 днів з дня розпорядження міністра (11 березня) ПАТ «Укртатнафта» відпустило стороннім операторам 600 т бензину, або 12 цистерн (3,5% від загального відвантаження за вказаний період).
Нафтотрейдери також заявляють про те, що ціни у роздробі як і раніше відстають за темпами підвищення від оптових на 40-50 коп./л.
Асоціація вважає, що рішення Антимонопольного комітету України про накладення штрафів на мережі ОККО, WOG та Shell було прийнято під адміністративним тиском з боку Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, «а тому є тенденційним і несправедливим».
Як повідомлялося, Антимонопольний комітет України (АМКУ) оштрафував кілька АЗС на загальну суму 150 млн грн за перевищення цін на бензин.
11 березня Експертно-аналітична група встановила новий ціновий коридор, відповідно до якого ціна бензину А-95 у роздробі не повинна перевищувати 9,50 грн/л. На думку ж нафтотрейдерів, у разі збереження теперішнього рівня цін на нафтопродукти і нафту у світі, найпопулярніша марка бензину А-95 протягом березня повинна подорожчати у роздробі до 10 грн/л і вище.
У зв'язку з цим значна частина мереж АЗС не дотримується цінового коридору. З великих гравців ринку в його рамках залишаються лише група «Приват», а також «ЛУКОЙЛ-Україна» і «Кершер».
На сьогодні заплановано чергове засідання Експертно-аналітичної групи (ЕАГ) з питань стабільного функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної промисловості, на якому буде розглянуто питання про підвищення значень цінового коридору на світлі нафтопродукти.