UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Росії відмовилися від будівництва криголамів: будуть експлуатувати старий флот 

Судна були спроектовані, але будівництво їх виявилось занадто дорогим для РФ.

Російське держпідприємство "Росморпорт" відмовилося від будівництва двох криголамів проєкту 23620 льодового класу Icebreaker7 на Онезькому суднобудівно-судноремонтному заводі. Гендиректор підприємства Сергєя Пилін пояснив, що рішення пов'язане з майже дворазовим збільшенням вартості робіт. Про це повідомляє The Moscow Times.

Зазначається, що після спроби замінити імпортне обладнання російськими аналогами – контрактна ціна досягла 32 млрд руб.

"Тому було ухвалено рішення, що поки криголами проєкту 23620 ми будувати не будемо", – сказав Пилін.

Замість суден класу Icebreaker7, які дозволяють ходити арктичним морям при товщині льоду до 2-2,5 метра, "Росморпорту" доведеться задовольнятися криголамними буксирами класу Arc6, які можуть пробивати лід завтовшки 1,1-1,3 метра.

Читайте також: Російський газ з Арктики: "вікно для знешкодження цієї кліматичної бомби швидко зачиняється"

Проект криголамів було розроблено конструкторським бюро "Балтсудопроект". Спочатку передбачалося використовувати іноземні комплектуючі – зокрема гвинто-кермові колонки Azipod шведо-швейцарської ABB та головні двигуни-генератори фінської Wartsila, – які Росія зараз не може закупити через санкції.

Криголами проєкту 23620 планувалися для цілорічної експлуатації в Балтійському, Білому та Баренцевому морях, а також у літньо-осінній період в акваторії Північного Льодовитого океану. Вони мали стати першими російськими кораблями з енергоустановками, здатними працювати на скрапленому природному газі.

Зараз у Росії близько 100 суден льодового класу, здатних перевозити арктичні вантажі. Але лише 27 з них відносяться до класу Arc6 або Arc7, який дозволяє здійснювати навігацію цілорічно.