UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Росії польоти на літаках цивільної авіації перетворюються на "російську рулетку": 13 січня чергова надзвичайна ситуація

Колапс цивільної авіації в Росії стає все очевиднішим, хоча ще є бажаючі ризикнути.

У Росії щодня виникають аварійні ситуації з літаками цивільної авіації, 13 січня у Санкт-Петербурзі, в аеропорту Пулково не зміг злетіти літак. Про це повідомляють російські ЗМІ.

Проблеми з літаком пояснюються погодними умовами, хоча і суперечливо. Як повідомляє ТАСС, рейс Санкт-Петербург — Мурманськ було скасовано через вітер. Водночас зазначається, що літак почав ковзати аеродромом, через що виліт було скасовано. Але, судячи з усього, це був єдиний літак, якому погодні умови завадили в Пулково станом на опівдень за московським часом.

Нагадаємо, що з початку року колапс цивільної авіації в Росії стає все очевиднішим. 

12 січня з'явилися повідомлення, що літак Бангкок - Москва здійснив вимушену посадку в Самарканді. Російські пропагандистські ЗМІ пояснили це погіршенням стану здоров'я пасажирки. Навіть наводять слова одного з пасажирів, який описав вакханалію на борту. "Пасажири дуже сильно перебрали, що повзали салоном", - зазначив він. Водночас після посадки літак чомусь довелося міняти.

11 січня з'явилося повідомлення, що на Далекому Сході скоротять авіаперевезення через труднощі з ремонтом літаків через санкції в 2023 році. Зокрема, влада Приморського краю чесно зізналася про відсутність можливості ремонтувати двигуни літаків, які експлуатує єдина далекосхідна авіакомпанія "Аврора".

11 січня у Шереметьєво (Москва) було скасовано виліт рейсу Москва – Красноярськ. Начебто машиніст трапа перебував у наркотичному сп'янінні і протаранив літак. Машиніст після зіткнення знепритомнів і впав у кому, а літак отримав пошкодження. Жодної офіційної інформації від аеропорту та авіакомпанії не надходило.

10 січня у Хабаровську у літака Cessna лопнуло шасі, довелося закривати аеропорт.

10 січня в Норильську літак викотився за межі злітної смуги.

9 січня літак компанії AZUR air, що летів із Москви до Гоа, екстрено сів на заході Індії після повідомлення про міну на борту. Літак довелося приземлювати в штаті Гуджарат. Проте станом на 10 січня літак чомусь все ще не вилетів з місця вимушеної посадки.

9 січня літак Airbus A320neo авіакомпанії S7 Airlines, що летів із Братська до Москви, вимушено сів у Казані через несправність туалетної системи.

9 січня двоє людей загинули й четверо постраждали через аварію літака Ан-2 у Ненецькому автономному окрузі.

9 січня літак Ан-26 компанії "ІрАеро", що летів з Якутська до Магадану, повернувся в пункт вильоту через розгерметизацію вантажного відсіку. Частину багажу було втрачено.

8 січня літак компанії "Перемога" викотився зі злітної смуги в Пермі, тому не зміг здійснити політ до Москви.

6 січня літак компанії Azur Air із 236 пасажирами на борту, що летів з Новосибірська до Таїланду, повернувся до аеропорту через пошкодження лобового скла.

6 січня літак перевізника Red Wings повернувся до аеропорту Казані через несправність шасі.

6 січня в Астрахані літак здійснив аварійну посадку. Відбулося задимлення під обшивкою.

5 січня через несправність кондиціонера здійснив вимушену посадку літак компанії Utair, який прямував з Тюмені до Нового Уренгою.

Нагадаємо також, що після початку повномасштабного військового вторгнення Росії в Україну Євросоюз, США та Канада заборонили постачання в Росію літаків та запчастин, а також їхнє технічне обслуговування та страхування. США обмежили експорт товарів авіаційної галузі та ввели санкції щодо лайнерів з авіапарків "Аерофлоту" та інших російських авіакомпаній. Євросоюз, а також США, Канада та інші виробники літаків заборонили передачу Росії технологій для авіації та космічної галузі. 

Далі у Росії почалися проблеми з пілотами. Щоб уникнути масових скорочень з урахуванням «надзвичайних обставин, що впливають на фінансово-господарську діяльність авіакомпанії» (а просто санкцій),   в РФ почали відправляти в простій пілотів. Більше того, багатьох   цивільних пілотів призвали на війну в Україну.

А російська державна корпорація з організації повітряного руху проводить масове скорочення диспетчерів та урізання витрат на персонал.

Крім того, для Росії закрито небо Європростору, США, Канади – для літаків російських компаній, російських власників, які контролюють компанії росіян.

ZN.UA писала, що означають для РФ транспортні санкції. Про це розповів ексміністр оборони Анатолій Гриценко.

Оскільки 70% авіаційного парку Росії — це літаки зарубіжного виробництва (Аеробуси, Боїнги), більшість із яких використовуються на умовах лізингу, це означає майже повний колапс системи авіаперевезень.

Зокрема, більшість польотів усередині країни буде скасовано. Бо літаки західного виробництва не літатимуть через неможливість страхування перельотів, відсутність запчастин та вищезазначені заборони на перельоти.

На літаках російського виробництва, всередині країни, якщо власниками є російські компанії, вони ще зможуть літати, але переважна більшість рейсів буде скасовано. Це відчують мільйони росіян, яким доведеться скасувати плани закордонного відпочинку та бізнес-перельотів.

Росіянам належить пізнати дзен багатоденних переїздів з одного кінця Росії в інший, насолоджуючись сервісом і якістю російських залізниць, геть-чисто забувши про авіаперельоти.