UA / RU
Підтримати ZN.ua

Економічні втрати від блокади на кордонах Польщі та Словаччини: бізнес і влада оцінили масштаби проблеми

Скільки втратила українська економіка від блокади на кордонах.

Експортери втратили близько 160 млн доларів внаслідок блокади пунктів пропуску на кордоні Польщі та Словаччини, пише "Економічна правда" з посиланням на розрахунки Національного банку України.

Читайте також: Транспортний гордіїв вузол: польський міністр розповів про труднощі з розблокування кордону з Україною

"За оцінками НБУ, блокада окремих наземних пунктів пропуску через західні кордони України зумовила втрати експорту в листопаді в сумі 160 млн доларів та зниження імпорту на 700 млн доларів. Більші втрати імпорту зумовлені його вищою залежністю від автоперевезень порівняно з експортом", — пояснили там.

Читайте також: Митники дали оцінку в грошовому вимірі кількості порушень на кордоні

Економічну шкоду від блокади оцінили і у транспортній галузі. Так, віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін заявив, що тільки через страйки польських перевізників, які заблокували роботу пунктів пропуску на кордоні з Польщею, Україна втратила понад 1 млрд євро, пише "Укрінформ".

Раніше ми писали про те, що, за оцінками інвесткомпанії Dragon Capital, імпорт товарів з Європейського Союзу в Україну автомобільними шляхами перевищує експорт на 1,1 млрд доларів на місяць, а щомісячний баланс зовнішньої торгівлі останніми місяцями складає 2,8-3 млрд доларів.

Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску "Краківець-Корчова", "Ягодин-Дорогуськ" та "Рава-Руська-Гребенне". А 23 листопада польські страйкарі розпочали блокаду четвертого пункту пропуску – "Медика". Представники спілки перевізників Словаччини відновили блокування кордону для руху вантажного транспорту з України по обіді 11 грудня.

Про те, чому протест польських автоперевізників є нераціональним, спираючись на цифри, пояснює Юлія Самаєва у статті "Блокада кордону. Що варто пояснити полякам, аби її припинити" на сайті ZN.UA. За її даними, один день блокади коштує нашим компаніям значно більше, ніж 300 євро за простій самих вантажівок, адже виробництва також простоюють, поки чекають на вантажі. Та ще й за втричі довшу, ніж зазвичай, доставку мають платити втричі дорожче, бо охочих постояти в тижневому заторі за старим тарифом нема. Це все позначиться і на нашому ледь живому зростанні ВВП, і на наших внутрішніх цінах, підвищення яких ми зупиняли буквально надзусиллями, і на економічній активності загалом.