UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Нацбанку оцінили ризики дохідної частини держбюджету-2021

У НБУ вважають, що при складанні проекту держбюджету були завищені прогнози по економіці.

У Нацбанку вважають, що є ризики недофінансування доходів держбюджету на 2021 рік на рівні 65 млрд грн через завищені прогнози щодо економіки. Про це йдеться в рішенні бюджетного комітету Ради щодо проекту держбюджету-2021, повідомляє Інтерфакс-Україна.

На думку Нацбанку, основні ризики недовиконання дохідної частини бюджету виникають через високого показника номінального ВВП (4,505 трлн грн) і слабкого обмінного курсу гривні (середньорічний - 29,1 грн/$1), закладених в проект держбюджету-2021.

"З огляду на це, НБУ вважає за доцільне переглянути дохідну і видаткову частини держбюджету з урахуванням більш консервативного макроекономічного прогнозу", - наголошується в документі.

Бюджетний комітет також уточнив, що, за оцінками центробанку, передбачений в законопроекті розмір дефіциту державного боргу на рівні 6% ВВП є складним для фінансування та створює ризики розбалансування економіки, оскільки фіскальна політика повинна залишатися контрциклічної.

Також в Нацбанку вважають, що фінансування дефіциту держбюджету за рахунок випуску облігацій внутрішнього державного боргу (549,1 млрд грн) можливо за рахунок зростання їх прибутковості. Однак ОВДП є безризиковим активом для банків і їх прибутковість формує нижню межу для кредитних ставок банків, тобто існує ризик істотного зростання останніх.

Раніше повідомлялося, що бюджетний комітет парламенту схвалив свої висновки і пропозиції до проекту держбюджету на наступний рік. Дохідна частина бюджету за очікуваннями депутатів має зрости на 20 млрд гривень, адже витратні апетити народних депутатів ще більше.

Читайте також: При падінні ВВП надходження податків до держбюджету зросли на 11,2% - Податкова

Як повідомлялося, 5 листопада Верховна Рада має розглянути  у першому читанні проект державного бюджету на 2021 рік.

У п’ятницю, 6 листопада, народні депутати мають розглянути законопроект про відновлення дії окремих положень закону України "Про запобігання корупції" та Кримінального кодексу України, які раніше були визнані Конституційним судом України (КС), що не відповідають Основному закону.