Торговельні асоціації та палати Бельгії, Австрії, Нідерландів та Італії закликали всі європейські компанії бойкотувати перевізників, які влаштували транспортну блокаду на польсько-українському кордоні. Із їхніми представниками просять не поновлювати контракти та не укладати нові угоди.
Про це йдеться у відкритому листі від учасників цих асоціацій і палат, пише Укрінформ. У зверненні наголошують, що російська блокада морських портів значно зменшила можливості України для експорту та імпорту товарів, а війна призвела до збіднення громадян. Наслідком цієї блокади, зазначають у документі, стали зростання цін та нестача пального в Україні.
Автори листа сподіваються, що польські транспортні компанії швидко завершать блокаду, якщо у Західній Європі бойкотуватимуть їх, поки триває блокада кордону з Україною.
«Ринок Західної Європи для польських компаній є важливішим за український. Ми не маємо жодних проблем із діями профспілок, і польські транспортні спілки можуть проводити їх всередині Польщі, без завдання шкоди державі, що б’ється у важких боях за всіх нас», – підкреслили у зверненні.
Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску «Краківець-Корчова», «Ягодин-Дорогуськ» та «Рава-Руська-Гребенне». А 23 листопада польські страйкарі розпочали блокаду четвертого пункту пропуску – «Медика», який межує з українським ПП «Шегині». Представники транспортних компаній вимагають повернути дозволи на комерційні перевезення для України. У результаті цього експорт української продукції через польський кордон зменшився на 40%.
Також через протести польських перевізників благодійні та громадські організації, які надають військову допомогу Збройним силам України, зіштовхуються із затримками на кілька тижнів у поставках критично важливих безпілотників, електроніки та пікапів. Від початку блокади померли два українські водії, які стояли у черзі на кордоні.
Лідер найрейтинговішої польської опозиційної партії «Громадянська платформа» та кандидат у прем'єр-міністри Дональд Туск пообіцяв одразу після обрання зайнятися розблокуванням кордону з Україною.
Водночас «Укрзалізниця» сформувала перший тестовий потяг із вантажівками, щоб допомогти власникам машин повернути їх в Україну.
Не дивно, що блокування польськими перевізниками пунктів пропуску щодень генерує нову теорію змови, – раціонального у діях поляків годі й шукати. Більш того, збитки Польщі такі, що ми не здивуємося, якщо місцеві підприємці зрештою вийдуть на протести проти протестів місцевих автоперевізників.
Спираючись на цифри, ситуацію пояснює Юлія Самаєва у статті «Блокада кордону. Що варто пояснити полякам, аби її припинити».