UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Європі закликали бойкотувати поляків, які блокують кордон із Україною

У такий спосіб прагнуть спонукати до завершення блокади українських вантажівок.

Торговельні асоціації та палати Бельгії, Австрії, Нідерландів та Італії закликали всі європейські компанії бойкотувати перевізників, які влаштували транспортну блокаду на польсько-українському кордоні. Із їхніми представниками просять не поновлювати контракти та не укладати нові угоди.

Про це йдеться у відкритому листі від учасників цих асоціацій і палат, пише Укрінформ. У зверненні наголошують, що російська блокада морських портів значно зменшила можливості України для експорту та імпорту товарів, а війна призвела до збіднення громадян. Наслідком цієї блокади, зазначають у документі, стали зростання цін та нестача пального в Україні.

Читайте також: Україна виконала майже всі заходи, щоб зупинити протест польських перевізників – Мінінфраструктури

Автори листа сподіваються, що польські транспортні компанії швидко завершать блокаду, якщо у Західній Європі бойкотуватимуть їх, поки триває блокада кордону з Україною.

«Ринок Західної Європи для польських компаній є важливішим за український. Ми не маємо жодних проблем із діями профспілок, і польські транспортні спілки можуть проводити їх всередині Польщі, без завдання шкоди державі, що б’ється у важких боях за всіх нас», – підкреслили у зверненні.

Читайте також: Єврокомісія підтримує збереження «транспортного безвізу» для України

Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску «Краківець-Корчова», «Ягодин-Дорогуськ» та «Рава-Руська-Гребенне». А 23 листопада польські страйкарі розпочали блокаду четвертого пункту пропуску – «Медика», який межує з українським ПП «Шегині». Представники транспортних компаній вимагають повернути дозволи на комерційні перевезення для України. У результаті цього експорт української продукції через польський кордон зменшився на 40%.

Також через протести польських перевізників благодійні та громадські організації, які надають військову допомогу Збройним силам України, зіштовхуються із затримками на кілька тижнів у поставках критично важливих безпілотників, електроніки та пікапів. Від початку блокади померли два українські водії, які стояли у черзі на кордоні.

Лідер найрейтинговішої польської опозиційної партії «Громадянська платформа» та кандидат у прем'єр-міністри Дональд Туск пообіцяв одразу після обрання зайнятися розблокуванням кордону з Україною.

Водночас «Укрзалізниця» сформувала перший тестовий потяг із вантажівками, щоб допомогти власникам машин повернути їх в Україну.

Читайте також: Нова блокада: хто душить Україну в умовах війни

Не дивно, що блокування польськими перевізниками пунктів пропуску щодень генерує нову теорію змови, – раціонального у діях поляків годі й шукати. Більш того, збитки Польщі такі, що ми не здивуємося, якщо місцеві підприємці зрештою вийдуть на протести проти протестів місцевих автоперевізників.

Спираючись на цифри, ситуацію пояснює Юлія Самаєва у статті «Блокада кордону. Що варто пояснити полякам, аби її припинити».