UA / RU
Підтримати ZN.ua

Трейдери створюють флот супертанкерів для транспортування американської нафти до Європи — Bloomberg

Частка великих танкерів, що здійснюють рейси, різко зросла.

Цього місяця Європа збирається імпортувати рекордну кількість американської нафти, все більше покладаючись на великі танкери, оскільки санкції проти нафти РФ змінюють світові торговельні шляхи. Про це пише Bloomberg.

Згідно з даними відстеження танкерів, у березні з узбережжя США прибудуть судна, що перевозитимуть до 1,84 мільйона барелів на день. Тим часом, менші танкери стають все дорожчими, і їх частіше бронюють для транспортування російської нафти в Азію.

Торговий бум є ще одним наслідком війни Росії проти України і санкцій. Це, ймовірно, робить флот танкерів менш ефективним, тим самим підриваючи загальну пропозицію танкерів, які транспортують приблизно 40% світової нафти.

Загалом 11 супертанкерів, відомих у торгівлі як Very Large Crude Carriers або VLCC, і 16 суден класу Suezmax мають прибути до Європи цього місяця. Ці великі судна зараз перевозять близько 60% нафти на маршруті, порівняно з 37% рік тому. Супертанкери можуть перевозити близько 2 мільйонів барелів нафти, а Suezmax - близько 1 мільйона.

Зазвичай для перевезення використовують навіть менші судна, відомі як Афрамакс, місткістю близько 700 тисяч барелів. Частково це пов'язано з тим, що в Європі є лише кілька портів, здатних приймати супертанкери, які зазвичай зарезервовані для найдовших подорожей.

Однак сьогодні танкери Афрамакс дефіцитні, оскільки трейдери бронюють судна для перевезення дедалі більшої кількості російської нафти до Азії. Великі імпортери, такі як Китай та Індія, забирають більші обсяги, оскільки західні покупці відмовилися від вантажів через санкції проти РФ.

В результаті цього, найняти найбільші судна для транспортування нафти з США до Роттердама стало відносно дешево. За словами аналітика Віктора Катона, для супертанкера ця вартість становить близько $2,70 за барель нафти. Для танкера Афрамакс на тому ж маршруті вона становить близько 8,50 доларів за барель. 

Крім того, все більше американських танкерів класу Suezmax прибувають до Європи частково заповненими, оскільки це все ще дешевший варіант, ніж бронювання танкерів Афрамакс на основі ціни за барель. Дедалі більше американських вантажів також розвантажуються в декількох європейських портах, оскільки є різні покупці.  

Читайте також: Індія не порушуватиме санкції щодо російської нафти — Bloomberg

Раніше повідомлялося, що Естонія, Литва і Польща закликають знизити стелю цін на російську нафту цього місяця, щоб ще більше підірвати фінансування військової машини президента РФ Владіміра Путіна. 

За даними WSJ, президент США Джо Байден під час зустрічі із президенткою Єврокомісії Урсулою фон дер Ляєн сказав їй, що не має наміру знижувати раніше встановлену граничну ціну на російську нафту у 60 доларів за барель, бо нинішнє обмеження нібито працює саме так, як треба.