UA / RU
Підтримати ZN.ua

Транспортну блокаду РФ треба розширити, інакше її вплив на агресора буде мінімальним. Розказуємо як

Необхідно запровадити співставну транспортну блокаду для Росії.

Впроваджені ЄС транспортні обмеження не є критичними для РФ: загальні втрати російського експорту становитимуть близько 5 млн євро на рік (орієнтовно 0,1% усього експорту). В той же час загальні втрати економіки України від транспортної блокади через війну становлять орієнтовно 3–5 млрд доларів щомісяця. І це без урахування пошкодження об’єктів інфраструктури внаслідок системних бомбардувань. Про це у своєму матеріалі пише Володимир Даценко, засновник проєкту «Zалізниця без корупції» - Транспортна блокада Росії. Light. 

Україна ризикує втратити третину ВВП. Для того щоб завдати співставного удару по економіці Росії, необхідно запровадити співставну транспортну блокаду. І технічно Європа на це здатна.

По-перше, ЄС може впровадити додаткові мита на постачання нафтопроводом «Дружба», який також відноситься до транспортної інфраструктури. Для Росії це буде найважчий удар. Нафтопровід «Дружба» перекачує щодня до 150 тис. тонн нафти, тому швидко переорієнтувати поставки такого обсягу сировини на інші маршрути майже неможливо. У випадку впровадження додаткового мита Росія, швидше за все, не зменшить істотно поставок нафти, а буде змушена продавати нафту значно дешевше, ніж на ринку. Але продавати нафту навіть по 50–60 дол. за барель Росії вигідніше, ніж зменшувати видобуток. Таким чином, Європа майже нічого не втратить, а агресор отримає значно менше доходів до свого бюджету.

По-друге, ЄС має впровадити повне припинення автомобільних вантажних перевезень між союзом та Білоруссю з Росією для всіх операторів, а не лише для російських і білоруських. Існує велика кількість товарів, перевезення яких морським і залізничним транспортом недоцільне. Країни Балтії та Польща висловили попередню згоду повністю заблокувати автомобільне транспортне сполучення з країною-агресоркою та Білоруссю.
Обсяг автомобільного імпорту з ЄС до Росії становить понад 30 млрд дол. на рік. Частину цієї продукції можна буде постачати морем, але значно дорожче і довше. Тож припинення автомобільного сполучення з Росією виключить її з європейського материкового транспортного сполучення. Росія перестане бути повноцінною частиною Європи.

Читайте також: Збитки РФ від транспортної блокади мізерні у порівнянні з втратами України

З іншими матеріалами Володимира Даценко можна ознайомитися за посиланням.