UA / RU
Підтримати ZN.ua

Транспортні літаки "Антонова" будуть перевозити вантажі для НАТО і країн ЄС наступні 5 років

Вперше за багато років підписано контракт щодо використання літаків повітряного флоту ДП "Антонов".

Українські транспортні літаки державного підприємства "Антонов" обрано для виконання стратегічних авіаперевезень в інтересах країн НАТО та ЄС на наступні 5 років. Про це повідомляє пресслужбі підприємства.

"Вперше за багато років плідної співпраці підписано контракт на 5 років щодо використання літаків повітряного флоту ДП "Антонов" для виконання стратегічних авіаперевезень в інтересах країн НАТО та ЄС за програмою "Міжнародне вирішення стратегічних повітряних перевезень (SALIS)"", - йдеться в повідомленні.

Зазначається, що підписанню документа передували конструктивні перемовини, зокрема, з представниками країн НАТО та ЄС – учасниками програми SALIS, а також Агентства НАТО із закупівель та підтримки NSPA.

Нагадаємо, за останні п'ять років ДП "Антонов" втратило кілька тисяч висококласних професіоналів. Така плинність стала наслідком некомпетентного менеджменту, підібраного п'ятим президентом України Петром Порошенком і колишнім першим заступником секретаря РНБО Олегом Гладковським, вважає експрезидент і генеральний конструктор "Антонова" Дмитро Ківа. Якщо до 2016 року на фірмі "Антонова" працювало понад 13,5 тисяч осіб, то зараз залишилося менше дев'яти тисяч.

18 червня 2020 року Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до Закону України "Про реструктуризацію заборгованості Державного підприємства "Антонов"".

У квітні поточного року Кабінет Міністрів прийняв необхідні рішення для забезпечення реструктуризації заборгованості державного підприємства "Антонов". Заборгованість "Антонова" перед державою становить близько 424 мільйонів гривень. Вона виникла в результаті випуску у 2009 році ДП "Київський авіаційний завод "Авіант", правонаступником якого є ДП "Антонов", облігацій на суму 858 млн грн під державні гарантії.

У чеврні 2021 року Президент України Володимир Зеленський ввів в дію рішення Ради національної безпеки та оборони про розвиток авіабудівної галузі. Рішення Ради передбачає затвердження державної цільової програми розвитку авіаційної промисловості та плану відновлення нормальної роботи Харківського державного авіаційного виробничого підприємства.

Також Кабмін повинен розглянути можливість реалізації довгострокових масштабних проєктів, які можуть стати поштовхом для авіапрому. Вони включають в себе створення національної авіакомпанії і проєкт "Повітряний старт", який передбачає використання авіації як першого ступеня для космічних ракет.

Про загрозу поспішної корпоратизації ДП "Антонов" і її негативні наслідки читайте в статті Владислава Зимовця і Павла Керімова "Сценарії перерозподілу державної власності" для ZN.UA.