UA / RU
Підтримати ZN.ua

Термін податкових перевірок можуть скоротити у 1,5-2 рази

Робоча група Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики на своєму засіданні розглянула деякі норми проекту Податкового кодексу. Зокрема, стосовно термінів проведення податкових перевірок, було запропоновано скоротити їх у 1,5-2 рази.

Робоча група Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики на своєму засіданні розглянула деякі норми проекту Податкового кодексу. Зокрема, стосовно термінів проведення податкових перевірок, було запропоновано скоротити їх у 1,5-2 рази.Як повідомляє інформаційне управління ВР, голова Комітету Віталій Хомутинник (фракція Партії регіонів) відзначив, що положення розділу II "Адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів)" проекту ПК при підготовці до другого читання будуть значно вдосконалені. Зокрема, члени робочої групи запропонували щодо термінів проведення виїзних перевірок такий підхід: для великих платників податків (визначення яких буде наведено безпосередньо в Кодексі) залишаються діючі сьогодні терміни; для інших платників податків - вони будуть знижені в 1,5-2 рази. Хомутинник відзначив, що "сьогодні законодавчо встановлена досить надмірна і обтяжлива як для платника система таких перевірок, як документальні, виїзні, невиїзні, планові, камеральні, контрольні тощо, а підстави їх призначення та порядок проведення законом не встановлені". Тому було вирішено, що Комітет рекомендуватиме структурний і системний підхід до визначення видів, підстав для призначення та оформлення результатів перевірок. На засіданні робочої групи були розглянуті також питання про скасування норми про можливість вилучення посадовими особами контролюючих органів оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів, окрім випадків, коли таке вилучення проводиться згідно з нормами кримінально-процесуального законодавства в рамках розслідування кримінальної справи. Також депутати вважають за необхідне вилучити норму, яка передбачає відстрочення до січня 2014 дії положення про безоплатне забезпечення платників податків формами податкових декларацій, які повинні подаватись до органів державної податкової служби. На думку членів робочої групи, необхідно удосконалити положення проекту щодо подання платниками податків податкових декларацій (розрахунків), у тому числі з питань подання декларації за спрощеною формою на прибуток підприємств, які оподатковуються за нульовою ставкою, а також про посилення відповідальності посадових осіб контролюючого органу, за необгрунтовану відмову прийняття податкової декларації. Було акцентовано увагу й на необхідності впровадження у Розділі II і статті 190 Розділу V "Податок на додану вартість" положень щодо особливостей визначення митної вартості для товарів, що ввозяться на умовах "прямих договорів (контрактів)", які укладені між прямими (безпосередніми) виробниками товарів і покупцями, встановивши вичерпний перелік таких умов у Митному кодексі і уточнення механізму ліквідації реєстрації платника податку на додану вартість із визначення критеріїв для суб'єктів господарської діяльності тощо.