UA / RU
Підтримати ZN.ua

Тарифи на вантажні перевезення мають бути справедливими, а не однаковими для всіх — СЕО "Метінвесту" 

Риженков наголосив, що УЗ потрібно розділити на декілька незалежних компаній.

Генеральний директор компанії "Метінвест" Юрій Риженков заявив, що жодної логіки немає ініціатива "Укрзалізниці" "гармонізувати" тарифи на вантажні перевезення. Він пояснив це тим, що перевезення тонни зерна для компанії обходиться дорожче, ніж тонни руди, тому має бути різним тарифи на ці перевезення, інформує пресслужба "Метінвесту".

"Перевезення руди – це перевезення прямим маршрутним поїздом із пункту А в пункт Б, тобто з комбінату в порт. При цьому ГЗК сам формує маршрутний поїзд, а УЗ залишається лише надати великий магістральний локомотив та власну інфраструктуру – колію. А перевезення зерна – значно дорожча операція для УЗ: склад потрібно збирати невеликими локомотивами по декілька вагонів із різних елеваторів на різних залізничних станціях, перед тим як везти в порт. Тобто, витрати компанії на доставку співставного обсягу зерна значно більші, аніж руди", - зазначив він.

Риженков підкреслив, що під час війни для металургів у понад два рази зросли вантажні тарифи. За його словами, нині 40% собівартості продукці займає логістика, тому чергове підвищення тарифу на вантажні перевезення знизить її конкурентоздатність. 

"Потрібна повноцінна реформа "Укрзалізниці", тобто розділення її на декілька незалежних компаній – інфраструктурну, тягову, пасажирську. Кожна з цих компаній має встановлювати власні прозорі тарифи на свої послуги. Також має бути створений незалежний регулятор, як на енергетичному ринку. Щоб цей регулятор був арбітром між бізнесом і УЗ в частині тарифів на монопольні послуги. Бо зараз є залізничний монополіст, який може пропонувати будь-які тарифи, й ніхто не може перевірити, наскільки вони обґрунтовані", - додав Риженков.

Упродовж січні-серпня поточного року компанія  перевезла на експорт 57 мільйонів 740 тисяч тонн вантажів – це на 65,8% більше, ніж за такий же період у 2023 році. Компанія за півроку змогла отримати прибуток у розмірі понад три мільярди гривень. Водночас керівник "Укрзалізниці" Євген Лященко заявив, що компанія очікує невеликий збиток за підсумками року та  ініціював чергове підвищення вантажних тарифів

Натомість, Європейській Бізнес Асоціації заявили, що УЗ необхідно зосередити увагу на скороченні витрат (наприклад, операційних) та зростанні вантажної бази, а не на підвищенні тарифів.