Страховики суден заявили, що скасовують покриття ризиків війни для Росії та України після виходу перестраховиків із регіону через великі збитки, повідомляє Reuters.
Зазвичай контракти на страховку поновлюють з 1 січня, однак цього року американські, британські та західні компанії страховика P&I заявили, що більше не можуть пропонувати покриття ризиків війни у регіоні. При цьому Клуби P&I (захисту та відшкодування збитків) American, North, UK та West є одними з найбільших страхових компаній, які страхують близько 90% світових суден.
Зокрема UK P&I Club заявив 23 грудня, що проблема виникла через відсутність можливості перестрахування, більш відомого як ретроцесія.
«Перестраховики Клубу більше не в змозі забезпечити перестрахування воєнних ризиків під впливом територіальних ризиків Росії, України чи Білорусі», – йдеться в повідомленні компанії.
Судна, як правило, мають страховку P&I, яка покриває претензії щодо відповідальності третіх осіб, включаючи екологічну шкоду та травми. Окрема угода щодо корпусу та механізмів захищає судна від фізичних пошкоджень.
Зміни в політиці страховиків ускладнять судновласникам або фрахтувальникам пошук страховки, підвищать ціни та можуть означати, що деякі кораблі вийдуть в море незастрахованими, кажуть джерела в галузі.
Ззаначимо, що з лютого 2022 року українське судноплавство фактично заблоковане через російську агресію та ризики ураження. Зокрема зерно з українських портів в рамках "зернової ініціативи" вивозять не українські судна. Зокрема під час кризи, коли Росія заявила про вихід із зернової угоди, страховики відмовились покривати ризики суден, які вивозили продовольство з українських портів.