UA / RU
Підтримати ZN.ua

СОТ скликає засідання за позовом Євросоюзу до Росії через введення утилізаційного збору

Світова організація торгівлі прийняла рішення про скликання арбітрів за позовом Брюсселя до Москви про утильзбір , до якого також приєдналася і Україна . Проте , заявили у Мінекономрозвитку РФ , у сторін залишається можливість врегулювати питання мирним шляхом.

Комітет СОТ ухвалив рішення про скликання панелі арбітрів щодо розгляду позову ЄС до Росії про механізм утилізаційного збору на автомобілі у РФ. Про це повідомив директор департаменту торгових переговорів Мінекономрозвитку Максим Медведков.

"Таке рішення прийнято", - сказав Медведков. Він пояснив, тим не менш, що у сторін залишається можливість врегулювати питання мирним шляхом.

Медведков уточнив, що в якості третьої сторони заявили про свою участь США, Японія, Норвегія, Індія, Туреччина, Корея і Україна також.

ТАКОЖ: Україна приєдналася до позову до СОТ з приводу утилізаційного збору в Росії

Протягом 21 дня має бути призначено панель арбітрів з трьох осіб (з переліку арбітрів СОТ). РФ може як погодитися з ним (списком арбітрів - ред.), так і не погодитися, або частково не погодитися. "Якщо за два тижні сторони не домовляться, рішення прийме гендиректор СОТ", - сказав Медведков.

Процес, за його словами, може розпочатися як цьогоріч, так і перенестися на 2014 рік.

Як повідомлялося, Євросоюз 10 жовтня звернувся до органу з вирішення суперечок СОТ з пропозицією зібрати панель арбітрів, які розглянуть питання про законність введеного рік тому Росією утилізаційного збору на автомобілі. Це є наступним кроком після консультацій, проведених з РФ у липні поточного року.

22 жовтня російський представник оскаржив запит ЄС до СОТ про скликання панелі арбітрів з розгляду питання про діючий механізм утилізаційного збору.

Однак Євросоюз знову підняв питання на засіданні в листопаді, і Росія вже не змогла заблокувати тему вдруге.

Як повідомлялося, президент РФ Володимир Путін 21 жовтня підписав поправки до закону про відходи виробництва і споживання, які зрівнюють умови утилізаційного платежу на автомобілі для російських і зарубіжних виробників (закон набирає чинності з 1 січня 2014 року).

За словами Медведкова, в ЄС все одно ще залишаються претензії до методики розрахунку утилізаційного збору в РФ. Зокрема, в ЄС вважають, що збір не повинен залежати від об'єму двигуна автомобіля і що в методиці розрахунку занадто велика різниця в розмірі збору для нових і старих автомобілів. !zn

Читайте також:

Євросоюз подає перший позов до Росії у рамках СОТ - через утилізаційний збір на авто

ЄС приєднався до скарги Японії в СОТ на автомобільні мита України

Україна сподівається швидко врегулювати в СОТ торговельну суперечку з Японією