У середньому один день простою на польсько-українському кордоні через блокаду перевізників коштує одній компанії близько 1 мільйон гривень.
Такими є результати опитування 55 членських компаній Європейської Бізнес Асоціації. Загальна орієнтовна сума збитків від початку страйку, який триває з 6 листопада, вже сягнула щонайменше 305,88 мільйонів гривень.
В асоціації зазначили, що однаково потерпають як імпортери, так і експортери, адже 49% компаній ввозять продукцію в Україну. Водночас 25% товарів прямують у Польщу, 15% – у Німеччину, а також до США, Канади, країн Балтії, Західної Європи, Азії та Африки.
«Через блокування руху зростають витрати на перевезення, що впливає на собівартість продукції та конкурентоспроможність компаній. Спостерігається зміна маршрутів, водночас збільшуються черги на словацькому і угорському кордонах. Вже є дефіцит транспорту, зокрема й через небажання перевізників брати замовлення на час страйку. Неможливість виконати зобов’язання потягне за собою штрафи, скасування подальших замовлень та втрату клієнтів. Неможливість імпортувати необхідну сировину чи комплектуючі створює ризики для українських виробництв. Все це безпосередньо впливає на доступ населення в Україні до необхідних товарів та безперебійну роботу підприємств», - наголосили в Європейській Бізнес Асоціації.
Нагадаємо, цього тижня українська влада має намір провести переговори з Польщею та Європейською комісією через блокаду вантажівок на кордоні з Польщею. Посадовці зазначають, що ситуація є «передкризовою» і загрожує енергетичній безпеці країни.
Окрім того, на території Словаччини перевізники блокують рух вантажівок через пункт пропуску «Вишнє Нємецке» поблизу Ужгорода.
Польська ділянка кордону відіграє важливу роль у забезпеченні України паливом. Отже, блокада найпотужніших транспортних переходів польськими перевізниками стала випробуванням для держави. Сергій Куюн і Наталя Курган розказують, що буде з паливом і його вартістю в Україні у статті «Польський іспит для українського паливного ринку».