UA / RU
Підтримати ZN.ua

Середньострокове планування передбачає фіксування виконання інвестпроекту на три роки

Виділені на реалізацію проекту кошти можуть лежати на депозиті, гарантуючи підряднику, що він свою оплату незалежно ні від чого отримає, а заодно генеруючи процентний дохід для держави.

Середньострокове планування передбачає фіксування виконання якого-небудь інвестиційного проекту на три роки. За проектом закріплюється фінансування, оплата за законом здійснюється лише після того, як роботи завершені, весь цей час виділені на реалізацію проекту кошти можуть лежати на депозиті, гарантуючи підряднику, що він свою оплату незалежно ні від чого отримає, а заодно генеруючи процентний дохід для держави.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Юлія Самаєва. За її словами, діюча ж система пропонує інший варіант - проект затверджується, гроші виділяються і кладуть на депозит, далі протягом декількох місяців готуються тендерна заявка, документи, вибирається підрядник, власне до робіт він у кращому випадку приступає в середині бюджетного року і, якщо встигне до його закінчення роботи виконати, гроші отримає, не встигне - все обнуляється.

"Кошти місцевих бюджетів, з депозитами та відсотками включно, автоматично повертаються на транзитні рахунки Держказначейства. Вони повернуться місцевому бюджетові на початку нового року, але весь процес затвердження проекту і підрядника, підготовки документів теж повториться, адже це буде вже новий бюджетний рік. Ось чому, навіть маючи кошти у вигляді залишків з минулого року, місцеві бюджети все одно не можуть приступати до реалізації проектів з початку року і чекають, поки всі сім кіл бюрократичного пекла будуть заново пройдені. Багатьом місцевим депутатам це лише на руку, вони щороку мають можливість переглядати свої бюджети, вносити корективи, перекидати гроші на інші проекти, міняти підрядників", - пише автор.

Вона зазначає, що зараз в парламенті лежить проект закону №8044, розроблений урядом і передбачає внесення змін до Бюджетного кодексу, необхідних для запровадження середньострокового бюджетного планування як на центральному, так і на місцевих рівнях.

"Ми щиро сподіваємося, що його не спіткає доля законопроекту №8099, теж стосується середньострокового бюджетного планування, що депутати проігнорували минулого тижня. В іншому випадку всі наші інвестиції в розвиток інфраструктури так і обмежаться утепленням фасадів і фарбуванням парканів", - підкреслює оглядач.

Детальніше про проблеми фінансування місцевих бюджетів читайте в статті Юлії Самаєвої "Країна косметичного ремонту" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".