НК "Роснефть" має намір відновити роботу Лисичанського НПЗ у березні-травні 2014 року. Про це заявив віце-президент з переробки та нафтохімії НК "Роснефть" Ігор Павлов під час міжнародної конференції Petroleum Ukraine 2013, організованої "Консалтинговою групою "А-95" при медіа-партнерстві "Дзеркала тижня. Україна".
"Термін запуску вже окреслено нашим президентом Ігорем Сєчіним - це перше півріччя 2014 року, а точніше - весна", - повідомив він, зазначивши, що у плановому ремонті сьогодні задіяно близько 800 осіб із підрядних організацій.
"Ми знаємо, куди йти, і як розвивати Лисичанський НПЗ", - заявив Павлов, якого цитує кореспондент ZN.UA.
За словами Павлова, модернізація ЛИНІКа необхідна для того, щоб завод міг забезпечити на виході стандарти Євро-5 і збільшити обсяги виробництва з 30 до 60 млн тонн "облагороджених" нафтопродуктів. Віце-президент "Роснефти" також заявив про готовність виконувати з 1 січня 2014 року норму закону про обов'язий 10%-й спиртовмісний додаток.
При цьому топ-менеджер зазначив, що проблемним питанням для Лисичанського НПЗ сьогодні є значна частка мазуту, і тому під час модернізації "Роснефть" розраховує зменшити випуск і збільшити виробництво світлих нафтопродуктів.
Умовою нормальної роботи заводу топ-менеджер "Роснефти" назвав збереження режиму толінгу і обмеження обсягів експорту до України з Росії нафти на переробку і повернення готових нафтопродуктів до РФ.
Також, на його думку, для прибуткової роботи НПЗ необхідно ввести податкові пільги на період модернізації НПЗ, забезпечити добросовісну конкуренцію на ринку нафтопродуктів з метою припинення можливих нелегальних схем імпорту.
Також В.Павлов виступив за надання пільг із податку на прибуток на період реконструкції підприємства та протягом п'яти років після її завершення.
"Урядом України має бути створено такі макроумови, за яких експлуатація заводу була б взаємовигідною", - цитує його OilNews.
Окрім цього, він вважає необхідним введення помірних імпортних мит на нафтопродукти, підтримане жорстким контролем якості та відповідності стандартам Євро-4, Євро-5.
Нагадаємо, Лисичанський НПЗ (ПРАТ "ЛИНІК", Луганська обл.) є "наймолодшим" з українських нафтопереробних підприємств. Загальна потужність ЛИНІКа дозволяє переробляти близько 8 млн т сировини на рік. Завод здатний випускати паливо стандарту Євро-4, а також партії ДТ стандарту Євро-5.
Однак із березня 2012 року компанія ТНК-BP, якій належить НПЗ, призупинила його постачання, і 15 березня підприємство зупинилося на ремонт, після чого було виставлено на продаж. Серед його потенційних покупців називали Group DF Дмитра Фірташа і "ВЕТЕК" Сергія Курченка. Однак купівля ТНК-BP "Роснефтью" заблокувала продаж Лисичанського НПЗ.
Раніше стало відомо про плани "Роснефти" відновити переробку на ЛИНІКу на початку 2014 р. У свою чергу, у Міністерстві енергетики та вугільної промисловості України заявляли, що розраховують на відновлення переробки заводом у першому півріччі наступного року. !zn
Читайте також:
Обсяг переробки нафти в Україні знизився до рекордного за всі роки незалежності рівня
Азаров хоче відмовитися від закупівлі російських нафти і газу для нафтопереробної галузі
У 2014 році українські НПЗ забезпечать більш 60% внутрішнього ринку