UA / RU
Підтримати ZN.ua

Росія хоче отримати вигоду від революції електромобілів - Bloomberg

Російський атомний гігант збирається зайнятися видобутком літію.

Державна атомна корпорація Росії збирається вступити в літієву гонку. Після падіння цін на уран "Росатом" планує почати видобуток і продажу металу, який використовується в акумуляторах для електромобілів. Таким чином, компанія хоче отримати швидку вигоду від стрімкого розвитку і зростання виробництва електромобілів.

Про це пише Bloomberg з посиланням на заступника директора "Росатома" Кирила Комарова.

"Еволюція автомобільного бізнесу відбувається значно швидше, ніж прогнозувалося. Ми плануємо створити комплексну виробничу лінію, від літія до виготовлення акумуляторів чи навіть співпраці з автовиробниками", - сказав він.

За словами Комарова, російська компанія планує зробити так, щоб до 2030 року 30% її доходів приносили проекти, не пов'язані з атомною енергетикою. Видання нагадує, що в Торонто у "Росатома" є дочірній підрозділ Uranium One Inc.. Через нього російська компанія планує відкрити торговельну компанії в Швейцарії, яка буде займатися нинішніми операціями канадської "дочки" і водночас роширювати свою діяльність за рахунок продажу літія і інших металів, які використовуються у батареях.

Раніше Bloomberg писав, що революція електромобілів потрясла найбільші ринки металів. Попит на літій, кобальт і алюміній зростає разом з виробництвом електромобілів. Кобальт цього року подорожчав на 74% на Лондонській біржі металів. І це після того, як його вартість підскочила на 37% у 2016-му році. Вартість літію зростає впродовж останніх років. Мідь теж зросла в ціні на 15% в 2017-му через ознаки відновлення економічного зростання, зокрема, в Китаї.

Також Fitch попередила нафтові компанії про загрозу з боку електромобілів. Агенція дає дуже похмурий довгостроковий прогноз для гігантів нафтового ринку, таких як Chevron, ExxonMobil, Royal Dutch Sell. Загроза для них полягає в тому, що поширення електромобілів може створити "смертельну інвестиційну спіраль", через яку знервовані власники акцій нафтових компаній почнуть продавати свої частки, підвищуючи ціну боргів.