UA / RU
Підтримати ZN.ua

Російський пілот розповів про стан авіації РФ після запровадження санкцій

Фахівець не бачить оптимістичного майбутнього для цивільної авіації Росії.

Росавіація та Мінтранс Росії дозволили використання неоригінальних запчастин для ремонтів російських літаків, а вартість ремонтів зросла через те, що указані запчастини поставляються обхідними шляхами. По це в інтерв’ю youtube-каналу “Популярна політика” розповів відомий російський пілот Андрій Литвинов, передає avianews.com.

“Звичайно нічого хорошого. Тих санкцій, з якими зіткнулася російська цивільна авіація, не було, мабуть, ніколи й ніде. Ну, хіба що Іран під санкціями понад 40 років”, – зазначає пілот.

Читайте також: У Росії польоти на літаках цивільної авіації перетворюються на "російську рулетку": 13 січня чергова надзвичайна ситуація

Проте він відразу пояснює відмінність ситуації між Іраном та Росією. Іранські авіакомпанії літають на старих авіалайнерах, тоді як російські авіакомпанії використовують сучасніші літаки з електронікою, яку потрібно міняти блоками у разі поломки.

Литвинов не бачить оптимістичного майбутнього для цивільної авіації Росії.

“Якось викручуємося, через якісь треті країни домовляються, запчастини приходять. Не можу сказати звідки, але вони звісно дорожчі, тому що збільшено логістику постачання. Звісно, це відбивається на вартості та термінах поставки”, – пояснив льотчик.

Читайте також: Аналогів немає: росіяни вперше в історії почали встановлювати вживані двигуни на нові літаки

За його словами, частина запчастин є неоригінальними, проте їх використання дозволили Росавіація та Мінтранс Росії.

Пілот також не вірить, що Росія зможе замінити західні літаки Airbus та Boeing на літаки власного виробництва.

“Кажуть, потроїмо виробництво. Це випускали три літаки Ту-214 на рік на казанському заводі, а випускатимуть 10”, – пояснює Литвинов.

За його словами, навіть якщо дати фору і припустити, що в Казані зможуть випускати 20 літаків на рік, цього буде недостатньо, щоб замінити 700-900 авіалайнерів західного виробництва в російських авіакомпаніях.

Читайте також: Росія почала красти літаки лізингодавців та запускати їх у небо без сертифікатів льотної придатності

“Якщо вони випускають 20 літаків на рік, то щоб випустити кількість літаків, які експлуатується на сьогодні, знадобиться 30 років. А на чому ми 30 років літатимемо?”, – ставить питання пілот.

Литвинов додає, що Росія згаяла час: старі радянські заводи знищені, а для створення нових підприємств і підготовку нових фахівців знадобляться час і гроші.