Напередодні ввечері, 9 жовтня, російські війська знову атакували в порту неподалік Одеси цивільне судно – контейнеровоз «Shui Spirit» під прапором Панами. Через цю атаку загинули шестеро людей, 11 постраждали, з них семеро перебувають у тяжкому стані. За даними голови Одеської ОВ Олега Кіпера, всі постраждалі – громадяни України. Про це пише спеціалізоване на аграрній темі видання mind.ua.
Це найбільша одночасна кількість загиблих внаслідок атаки на порти Великої Одеси від початку повномасштабних військових дій. За неофіційними даними, порт атакували «дві балістики».
Зазначається, що за останні чотири дні це вже третє іноземне судно, атаковане Росією. Так, у ніч на 6 жовтня внаслідок атаки «шахедами» було пошкоджено суховантажне цивільне судно під прапором Сен-Кітс і Невіс, яке знаходилося біля одного з причалів порту Південний. А 7 жовтня російські війська атакували балістичними ракетами портову інфраструктуру в Одесі, ракетою поцілили до цивільного судна під прапором Палау.
Наслідки
За останні два роки стало зрозуміло, що альтернативи морському експорту із глибоководних портів не існує. Є досить значні успіхи у налагодженні альтернативних шляхів, проте їх пропускні здібності не можна порівняти з необхідними обсягами відвантаження.
Від початку повномасштабної війни Україна збільшила експорт суходолом (автотранспорт і залізниця) з 3% до 13%. Експорт Дунаєм зріс з 0 до 11%.
НА що впливатимуть інтенсивні атаки – на вартість страховки суден, вартість фрахту суден та зарплатний фонд команди. Ставки фрахту вже тривалий час залишалися стабільними, перебуваючи в секторі панамаксів на рівні 50-54 $/т, проте ця стабільність ризикує не встояти під ракетами.