UA / RU
Підтримати ZN.ua

РНБО готується вводити тимчасове керівництво на «Укрзалізниці»

Вважають за необхідне ініціювати перед Кабміном питання про негайну стабілізацію роботи компанії

Рада Національної Безпеки і Оборони України готується ввести тимчасове керівництво на «Укрзалізниці» до обрання голови правління та формування повноцінних органів управління компанії. До такого кроку РНБО штовхає критичний стан підприємства, який становить загрозу нацбезпеці. Про це повідомляє «Економічна правда» з посиланням на документ до засідання Ради нацбезпеки і оборони 30 липня, який є в розпорядженні редакції.

Згідно з отриманою від СБУ інформацією, обставини «свідчить про ряд загроз державній безпеці, пов'язаних із критичною ситуацією в акціонерному товаристві «Українська залізниця», що може призвести до дестабілізації роботи об'єктів критичної інфраструктури залізничної галузі та створити реальну загрозу життєво важливим інтересам України», йдеться в документі.

Документ «розбирає» діяльність товариства на блоки: аварійний стан інфраструктури і рухомого складу, інвестиційні питання, трудові, проблеми тарифного регулювання та критичний стан компанії.

Наприклад, правлінням свідомо не донараховано та штучно віднесено на собівартість перевезень за 5 останніх років 43,5 млрд грн фонду оплати праці.

При цьому, державне тарифне регулювання, що проводиться з 2016 по 2020 роки з порушеннями законодавства, відібрало у «Укрзалізниці» практично 100 млрд грн, що належать їй з доходів за виконану перевізну роботу і призвело до її критичного стану. Якщо підприємство і далі буде працювати в рамках економічно необґрунтованих тарифів, то це неминуче призведе до банкрутства «Укрзалізниці».

У Раді звертають увагу на борги УЗ. На сьогодні ключовою проблемою «Укрзалізниці», яка загрожує технічним дефолтом компанії і блокує її подальший розвиток, є наявність кредитного портфеля, який складає близько 35,8 млрд грн і 19,1 млрд грн кредитів ДП «Донецька залізниця», за стягненням яких встановлено мораторій.

Крім того, не виконуються показники по капінвестиціях, недонараховано заробітну плату, проводяться неефективні закупівлі. Низькі темпи електрифікації призводять до того, що УЗ закуповує дизпаливо у країни-агресора замість того, щоб швидше перейти на українську електроенергію.

Такі дії органів управління «Укрзалізниці» (Наглядової ради, голови та членів правління) привели до виникнення критичної ситуації в компанії, що може привести до дестабілізації її роботи і створити реальний ризик для економіки і безпеки країни, йдеться в документі.

Тому з метою усунення загроз нацбезпеці, недопущення подальшого падіння економічних показників і запобігання реалізації корупційних ризиків на УЗ в РНБО вважають за доцільне ініціювати перед Кабміном питання про негайне застосування дій щодо стабілізації роботи компанії.

Також, ініціюють введення тимчасового керівництва «Укрзалізниці» на період обрання голови правління та формування повноцінних органів управління товариства з дотриманням всіх вимог чинного законодавства України та стандартів ОЕСР.

Читайте також: "Укрзалізниця" виплатила у держбюджет 750 млн грн дивідендів за 2019 год

Про те як борги за євробондами втягують «Укрзалізницю» в дефолтний стан і чому «Укрзалізниця» знаходиться всього в одному кроці від дефолту читайте в статтях Володимира Даценка «Борги «Укрзалізниці». Скільки ще протягне цей локомотив?» і Юлії Самаєвої «Переддефолтний стан УЗ».