UA / RU
Підтримати ZN.ua

Ризикована ставка України на власний коридор у Чорному морі окупається – Bloomberg

Вантажопотік з чорноморських портів досяг рівня першого місяця роботи «зернового коридору»

Україна досягла стабільного потоку суден, що перевозять зерно і метал з портів Великої Одеси тимчасовими коридорами, оголошеними ВМС ЗСУ – незважаючи на російські погрози.

Понад 30 суден зайшли в порти з середини вересня, свідчать дані відстеження суден, зібрані агентством Bloomberg, а їхні вантажі включають близько 1 мільйона тонн зерна.

Це свідчить про те, що ризикована ставка Києва є більш ніж символічною, і він відновлює певний контроль над торгівлею в своїх чорноморських портах, зазначає агентство.

Читайте також: Із українського порту вирушило перше судно, яке зайшло тимчасовим коридором

Спочатку судновласники остерігалися працювати на цьому маршруті, оскільки Росія погрожувала розглядати будь-які судна, що прямують до України, як такі, що потенційно перевозять зброю. Хоча кількість суден зростає, ризики, пов'язані з цим, залишаються незмінними.

«Це все ще небезпечно і дуже ризиковано. Цей новий альтернативний коридор збільшить український експорт, але наскільки він буде важливим, побачимо», – вважає генеральний директор «Украгроконсалт» Сергій Феофілов. 

Читайте також: Турецьке торгове судно підірвалося на міні біля узбережжя Румунії — Reuters

Згідно з розрахунками Bloomberg, зробленими на основі даних Marine Traffic, 32 судна, які заходили в українські порти протягом місяця з 16 вересня, мали загальну вантажопідйомність близько 1,4 мільйона тонн. Це приблизно стільки ж, скільки було перевезено через підтримуваний ООН і Туреччиною «зерновий коридор» у перший місяць його роботи, але це все одно лише третина обсягів, які пройшли цим маршрутом, коли він працював найефективніше.

Кораблі тепер обережно підходять ближче до узбережжя країн-членів НАТО Болгарії і Румунії, щоб зменшити ризики. Деякі судна, що користуються новим маршрутом, вимикають свої сигнали місцезнаходження, коли досягають чорноморських портів, свідчать дані відстеження суден.

Щонайменше дев'ять із суден, що заходили в українські чорноморські порти, були суднами типу PanaMax – одними з найбільших суден, які перевозять зерно по всьому світу, що свідчить про те, що деякі судновласники готові ризикувати, відправляючи в Україну більші і цінніші судна, незважаючи на потенційну небезпеку.

Окрім зерна, судна також перевозили такі товари, як метал. При цьому коридор ООН дозволяв перевозити лише зерно, продукти харчування та добрива.

Читайте також: Новий український "зерновий коридор" під загрозою: Велика Британія звинувачує Росію у планах вражати цивільні судна

Нагадаємо, що Росія вийшла із зернової угоди 17 липня, після чого почала атакувати українську портову інфраструктуру. 

Ситуація з безпекою на морі значно покращилася після того, як українські морські дрони «запровадили санкції» проти російського чорноморського флоту. Тимчасовим коридором, який контролюється українськими ВМС, перше судно вийшло 16 серпня – контейнеровоз JOSEPH SCHULTE. За перший місяць роботи коридору ним скористалися лише п’ять суден, але потім їхній потік збільшився.

Наприкінці вересня у ООН висловили невдоволення роботою українського коридору та продовжили наполягати на необхідності укладення нової угоди з Росією.