UA / RU
Підтримати ZN.ua

Ремонт доріг може піти на користь економіці України - Bloomberg

Експерти вважають, що капіталовкладення в інфраструктуру вигідні в довгостроковій перспективі.

Українську економіку чекає певна стимуляція на тлі того, як політики, відчайдушно шукаючи спосіб покращити свої рейтинги, збираються відновлювати систему 3, яка занепадала після розпаду СРСР чверть століття тому.

Про це пише Bloomberg, додаючи, що українські чиновники, зокрема прем'єр-міністр Володимир Гройсман, намагаються привабити виборців перед голосуваннями 2019 року, виділячи безпрецедентні суми на ремонт доріг, які останній звіт Global Competitiveness Report назвав найгіршими у Європі. Інвестиції сягнуть 1,4% від ВВП України, що в чотири рази більше, ніж Київ витратив під час підготовки до чемпіонату "Євро-2012".

Видання цитує українського політолога Володимира Фесенка, який вважає, що все це "нагадує піар". Однак, McKinsey Global Institute вважає, що кожен долар, витрачений на інфраструктуру, може в довгостроковій перспективі принести економіці додаткові 20 центів за рахунок підвищення продуктивності.

"Це хороша інвестиція. У інфраструктури високий мультиплікатор, а в регіонах дороги - це ключова інфраструктура", - вважає член ради Національного банку і професор Університету Пітсбурга Тимофій Милованов.

На його думку, якщо буде забезпечений ефективний контроль за якістю, то кампанія з відновлення доріг закінчиться "не просто піаром".

В "Укравтодорі" кажуть, що на початку цього року 95% доріг в країні були у поганому стані. З 2015 року було відремонтовано лише 3600 кілометрів доріг, а це лише 1,3% від загальної кількості. Час покаже, чи піде будівництво доріг на користь українському економічному відновленню після стрімкого падіння ВВП впродовж 2 років. Останні дані показують, що зростання української економіки сповільнюється вже третій квартал поспіль.

Нагадаємо, що Гройсман пообіцяв ідеальні дороги в Україні через три-п'ять років. Повідомлялося, що Україна знаходиться 134-му місці в рейтингу якості доріг з 138-х можливих.