UA / RU
Підтримати ZN.ua

Реформа «Укрзалізниці» дозволить зменшити тарифи на вантажні перевезення подекуди на 50% – УАК

Реформа «Укрзалізниці» та позбавлення УЗ статусу монополіста на залізничному ринку дозволить створити конкуренцію та зробити нижчими тарифи на вантажні перевезення. Про це заявив президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко у відповідь на ініціативу УЗ щодо гармонізації тарифів, передає «Бізнес Цензор».

Він наголосив, що в Україні монополія мала би бути, виключно на залізничну дорогу. А саме на центральну, магістральну лінію, а не її під'їздні шляхи. Саме таку монополію мають більшість країн ЄС. Все інше у залізничній сфері, має бути приватним.

«І у нас би сьогодні тарифи впали, я думаю, проти тих, які є, самі по собі мінімум би на 30%, по деяких напрямах – і на 50%», – заявив Козаченко.

Він зауважив, що ЄС давно чекає, коли Україна впровадить реформу залізничної галузі. Але її у нас гальмують.

«Нам Євросоюз постійно каже про реформу. У них сьогодні 308 компаній мають ліцензії на перевезення і пасажирів, і вантажів залізницями по всій території Євросоюзу. Жодної державної компанії у цих перевезеннях не задіяно», – зазначив Козаченко.

Натомість в Україні, зазначив президент УАК, на залізничні перевезення монополія. І відповідно жодної конкуренції тут немає. Козаченко додав, що за десяток років вдалося змінити українське законодавство так, аби в нашій країні дозволили робити приватними вагони. 

«А зараз у нас багато вагонів. Тому необхідно давати приватну тягу», – додав президент конфедерації.

Раніше очільник «Укрзалізниці» Євген Лященко заявив, що компанія знову хоче підіймати тарифи на вантажні залізничні перевезення. Хоча сьогодні УЗ фіксує прибуток в сумі 3,1 млрд грн.

В Асоціації добувних підприємств на такий намір відреагували. Зокрема, у НАДПУ заявили, що більші тарифи дуже погано впливатимуть на обороноздатність нашої держави. Замість підвищення тарифів на перевезення, додали в Асоціації, УЗ варто було б знизити тарифи для стимулювання економіки, адже рентабельність вантажних перевезень вже досягла 27%.