Вся Україна повинна перетворитись на великий будівельний майданчик нової інфраструктури. Це можливо при нормальному діалозі органів влади, переконаний радник прем'єр-міністра України Юрій Голик. На своїй сторінці в Facebook він поділився досвідом капітального ремонту національної траси в рекордні терміни.
"19 липня мене запросили на нараду, де був Президент, глава його Офісу, заступники, помічники, міністри і народні депутати. Темою наради були дороги і відповідь на просте питання: що потрібно зробити, щоб вони з'явилися. Пілотним проектом була обрана траса Запоріжжя-Маріуполь, по якій була поставлена задача добудувати її всю рівно за 90 днів. По суті, на прикладі цієї траси ми мали дати відповідь на практичне питання: як держава повинна будувати дороги швидко і якісно, а не зображати режим "черепаха", - розповів радник голови Уряду.
Голик нагадав, що траса була побудована в 60-х роках минулого століття. Ремонтувати дорогу почали в 2016 році зі швидкістю 33,5 кілометра на рік.
"Донбас... Моя Батьківщина. Я завжди був упевнений, що для повернення Донбасу важливо показати кожній людині, яка виїжджає з тимчасово окупованих територій, Нову Україну. Україну з рівними ідеальними дорогами і новою крутою інфраструктурою. Показати різницю між деградацією там і розвитком і майбутньому тут", - зазначив Голик.
Він розкритикував роботу Укравтодору, який "розбивав" трасу на окремі ділянки, по кожній робив техзавдання і окремі торги. В результаті - рішення Антимонопольного комітету і блокування в судах ремонту дороги.
Також, за словами Голика, для фінансування капітального ремонту не вистачало 2 млрд гривень. Їх вдалося знайти завдяки співпраці міністра фінансів Оксани Маркарової.
"З АМКУ процедуру пройшли. Суди відбили. Із "железкою" допомогли. І створили всі умови, щоб роботи на цій трасі велися цілодобово... Понад 600 одиниць техніки. Більше 1 000 працюючих на трасі людей. Шість асфальто-бетонних заводів, включаючи два в сусідній області і один, що стоїть прямо в кар'єрі", - розповів радник прем'єра.
Роботи по асфальту завершили за 68 днів. Повне закінчення ремонту, включаючи установку знаків і відбійників, нанесення розмітки зайняло 90 днів.
"Я свій іспит склав. Ми довели, що Укравтодор може працювати швидко і якісно, а нові траси повинні й можуть обчислюватися сотнями кілометрів, а не сумними відрізками... Але цього мало. Упевнений, що і Донецька, і Луганська області, як і вся Україна в цілому, повинні перетворитися на один великий будівельний майданчик. Будівельний майданчик нової інфраструктури", - запевнив Голик.
Як повідомлялося, 29 жовтня Володимир Зеленський особисто перевірив якість ремонту на трасі Запоріжжя-Маріуполь. Президент заявив, що "якщо всі дороги так будувати - ми встигнемо за чотири з половиною роки зробити найважливіші траси нашої країни. Об'єднаємо не тільки всіх людей, але й інфраструктуру".