UA / RU
Підтримати ZN.ua

Протест із польськими перевізниками вирішать, але він не останній – оглядач

На разі ж слід очікувати ситуативних блокувань пунктів пропуску.

Протест польських перевізників із блокуванням пунктів пропуску в Україну, ймовірно, матиме хвилеподібний характер — активна блокада чергуватиметься з нормальною, безперешкодною роботою пунктів пропусків, пише у матеріалі  «Чи поступиться Україна тиску польських перевізників?» Володимир Кравченко.

Автор зазначає, що оскільки  перевізники не настільки впливові, як фермери, а офіційна влада Польщі не підтримує протест, він, ймовірно буде врегульований, однак це затягнеться через принципову позицію України.  

«Якби Київ пішов на певні поступки протестувальникам (наприклад, у питанні окремої смуги для порожніх фур в «еЧерзі»), ситуація нормалізувалася б швидше. Однак, у Мінінфраструктури України й чути про це не хочуть, оскільки вважають вимоги польських автоперевізників дискримінаційними стосовно інших перевізників, зокрема турецьких», - вказує він на труднощі в переговорах.

При цьому оглядач прогнозує, що з наближенням переговорів про реальний вступ України в Європейський Союз ситуації на кштал блокування польськими перевізниками чи фермерами пунктів пропуску на кордоні з Україною будуть ставити частішими.

«Однак кордон не має бути інструментом тиску та маніпуляцій. Особливо під час війни. Й Києву необхідно продемонструвати, що бізнес не має вдаватися до такого важеля, оскільки для захисту власних інтересів є й інші способи», - резюмує він.

Читайте також: Блокада кордону шкодить не лише Україні, а й Польщі – оглядач

Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники заблокували для проїзду вантажного транспорту три пункти пропуску «Корчова – Краківець», «Гребенне – Рава-Руська», «Дорогуськ – Ягодин». Вони планують пропускати одну вантажівку на годину. Акція блокади запланована до 3 січня. 

Протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм, посилення правил перевезення, запровадження окремої черги в "єЧерзі" для транспорту із номерами ЄС, створення окремої черги для порожніх вантажівок, забезпечення доступу до системи "Шлях".

Нагадаємо, проблему квот, які польська сторона раніше видавала українським автоперевізникам,  було розв’язано влітку 2022 року підписанням угоди про «транспортний безвіз», яка діє до липня 2024 року.